کد خبر: ۷۶۸۸۸
۱۴۱۲ بازدید
۳۸ دیدگاه (۳۷ تایید شده)

گزارش جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وزیر راه / پزشکیان:

وعده های وزارت راه عملی نشد

۱۳۹۶/۷/۲۶
۱۱:۲۱

گزارش جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وزیر راه / پزشکیان: وعده های وزارت راه عملی نشد

استان‌ها > آذربایجان شرقی - نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با وزیر راه که به منظور پیگیری پروژه های استان تشکیل شده بود، به جلسه ی نقد عملکرد عباس آخوندی و قول و قرارهای وی تبدیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در این جلسه گفت: پروژه هایی مانند جاده تبریز ـ بازرگان، جاده تبریز ـ سهند و پروژه قطار تبریز ـ میانه جزو پروژه‌های مهم استان هستند که به علی رغم قول و قرارهای قبلی طبق برنامه پیش نمی روند.

وی خطاب به وزیر راه عنوان کرد: قرار بود پروژه‌ی قطار در هفته دولت افتتاح شود اما وزارت راه به قول‌هایی که داده عمل‌ نکرده است.

پزشکیان با اشاره به بازدید اخیر خود از پروژه اتوبان تبریز ـ سهند گفت: متاسفانه برای این مسیر که از اهمیت بالایی برای ساکنان تبریز و سهند برخوردار است، اعتبار داده نمی‌شود اما در مقابل برای پروژه‌هایی که در اولویت‌های چندم هستند، میلیاردها تومان اعتبار برای اتمام آن تخصیص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص پروژه های مدنظر در استان پاسخگو باشد تاکید کرد: به نظر می رسد با توجه به اهمیت اولویت بندی پروژه ها و نیز وضعیت تخصیص اعتبارات، جلسات بعدی با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر راه برای مشخص کردن برنامه های امسال و سال آینده تداوم یابد.

در این جلسه همچنین نمایندگان آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی به مشکلات و مسایل مرتبط به حوزه انتخابیه خود از جمله ساماندهی برخی راه های روستایی و شهرهای کوچک مواردی مطرح کردند.

وزیر راه پس از شنیدن شرایط حاضر و صحبتهای تمام نمایندگان در رابطه با گزارش عملکردهای انجام شده مهمترین مشکلات پیش آمده را تامین منابع مالی اعلام کرد و توپ راه به زمین مجلس انداخت!

عباس آخوندی اظهار داشت: متاسفانه با قوانینی که در صحن علنی مجلس تصویب و محدودیت هایی در این خصوص ایجاد شده است، بانکها در رابطه با تخصیص اعتبارات و تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند.

وی در عین حال قول داد که بیشترین‌ مساعدت را در رابطه با استان آذربایجان شرقی خواهند داشت.

عباس آخوندی البته طرح جدید نیز ارائه کرد. وی گفت: طرح‌ جامع ریلی برای استان های شمالغربی کشور شامل آذربایجان شرقی. آذربایجان غربی و زنجان و قزوین‌طراحی می شود.

وزیر راه با اشاره به اینکه این موضوع ممکن است تا ۱۰ سال به طول بکشد اظهار داشت: طرح مطالعاتی آن نیاز به هزینه داشته و امیدواریم تامین منابع مالی آن در بودجه ۹۷ دیده شود.

آخوندی با اشاره به دغدغه های نمایندگان در خصوص تجهیز فرودگاه تبریز گفت: امیدواریم با ارائه ی طرحی، بخش فرودگاهی آذربایجان شرقی به صورت شبکه درآید تا لینکهای پروازی بیشتری را از فرودگاههای استان به تمام کشور و جهان داشته باشیم.

وزیر راه با استقبال از حضور در جلسات مشابه به منظور هماهنگی و تعامل با نمایندگان اظهار داشت: امیدواریم با کسب اطلاع از وضعیت بخش ترابری آذربایجان شرقی، با مشارکتهای لازم در بخش اجرایی این کارها را خیلی سریعتر پیش ببریم.

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۶/۸/۲ ۱۱:۰۲

با سلام.
اخرین ریل ارومیه دیروز نصب شد و ریل گذاری راه اهن ارومیه تمام شد. فقط ایستگاه ها مانده.
الان میانه سه راه شمالغرب شده.
امید داریم راه اهن اردبیل هم زودتر ساخته شود میانه رسما چهار راه ریلی شمالغرب شود.
دروازه ریلی شمالغرب ایران.
متاسفانه نمیدانم چرا مناقصه قطعه زنجان میانه دوخطه ان اغاز نمیشود . چرا که این خط ترافیکش بالاتر رفته آذربایجان غربی مرکز هم متصل شده.

۹۶/۷/۲۹ ۲۲:۱۱

انگار شما دولتی هستید و فقط به نداشته های مردم تبریک می گویید

۹۶/۷/۲۹ ۱۰:۳۲

برین خداتون و شکر کنید که راه‌آهن با هزینه هزاران میلیاردی از میانه میگذرد البته این نعمت خدادادی به خاطر موقعیت جغرافیایی میانه هست که باید سپاسگذار بود قطعا اگر بین راه‌آهن و جاده میگفتن یکی را انتخاب کنید باید میگفتیم راه‌آهن چون راه‌آهن حداقل ۸برابر جاده اصلی هزینه دارد و مسیری که انتخاب میشود شرایط خاص دارد که در هر مکانی نمیتوان اجراش کرد دقت کنید از میانه تا تبریز از مسیر جاده ۱۶۵کیلومتر هست ولی چرا نتوانستن راه آهن را همانقدر کنند حداقل ۲۰۰ کیلومتر شد چون مسیر راه‌اهن هر مسیری نمیتواند باشد باید بگردی و از مسیر ممکن بروی ولی جاده اینطوری نیست زیرسازی جاده راحتتر هست و هزینه کمتری دارد زیرسازی جاده یک هشتم راه‌آهن هزینه دارد حالا اگر راه‌آهن از میانهرد نمیشد آیا انتظار داشتی دولتی که برای حاده که یک هشتم هزینه دارد پولش را نمیده بیاد و برای جاده بده
برادر خدایتان را شکر کنید و روزی ۱۰۰بار سجده شکر به خاطر راه‌آهنکنید چون جاده را اگر میانه‌ایها دست در دست هم بدن و دو سال از یارانشون بگذرند میتونن سرچم میانه بستان آباد را بزرگراه کنند ولی راه‌آهن چی ؟؟؟؟
برین روزی ۱۰۰ بار خدایتان را به خاطر راه‌آهن شکر کنید و برای ساخت بزرگراه دست به دست هم بدین که قابل دسترسی هست با همت مردم

۹۶/۷/۲۸ ۲۳:۲۴

... بزرگراه میگذشت. راه اهن نمیگذشت میگفتید دولت چرا برای ما راه اهن نمیکشد و هشترود صاحب راه اهن فولاد و پتروشیمی شده است. باز میگفتید ننگ بر هاشمی و... میانه را بنبست ریلی شد! چرا اینهمه تبعیض هست! همین مراغه ای ها الان اعتراض به راه اهن میانه تبریز دارند. همیشه دنبال نداشته هایمان هستیم البته عیب ندارد. اما میتوانیم از داشته هایمان هم بهره بیشتر ببریم. شاید روزی هم به نداشته هایمان دست یابیم. البته با این روند ،همان دنبال بزرگراه باشید احتمالا سال 1450 شاید بنتیجه ای خواهد رسید.دولت حتما اختصاصا صدها میلیارد میدهد تا میانه اتوبان شود!. باید قبول کنیم تا زمانیکه منافعمان در راستای منافع شهرهای بزرگ و کشور نگذاریم هرگز موفق نخواهیم شد. اینکه به تنهایی بگوییم بزرگراه قره چمن ،قره چمن ولی هیچ حمایت کننده ای نداشته باشیم صدایمان بجایی نخواهد رسید. مثل اقلیم که همه پرسی زد ولی هیچکس مشروعیتش نپذیرفت. توی بزرگراه ما مثل همین هستیم. ایپک لابی هم نداریم. به هیچ جا نخواهیم رسید.

۹۶/۷/۲۸ ۲۲:۴۷

اونا بزرگراه دارند ولی ما قبل از اونا ریل داشتیم عزیزم حالا میخان ریل هم داشته باشن ولی ما بزرگراه نداریم

۹۶/۷/۲۸ ۲۲:۲۷

بله راه اهن وقطار فرصت مناسب هست,ولی همیشه دردسترس نیست,حداقلش اینه درایران اینطوریه,کسی کارواجب وفوری داشته باشه نمیتونه سوارقطاربشه,دربعضی مناطق بلیت هاقبلاپیش فروش شده,باسرعتی که قطاربین شهری درایران داره,مردم استفاده ازخودروی شخصی روترجیح میدندقطارهای حومه ای جانیوفته,کسی برای مسیرکوتاه بهای کل مسیررونمیده.همه ساکنین درکنارایستگاه قطارنیستندبرای رسیدن به ایستگاه بایدمسافتی درحدچندکیلومتررودرجاده بایدطی کنند.
البته قبول دارم قطارهای باسرعت۱۶۰ درحال بهره برداریه.دراینده به مرور ریل برجاده غلبه خواهدکرد.کل اینهاهمت مسولان رامیطلبه.

۹۶/۷/۲۸ ۲۱:۵۲

چون میانه‌ایها میدونن راه‌آهن به میانه میرسه دنبال راهکاری برای رفع مشکل بزرگراه شدن میانه هستن
با وجود صنایعی مثل فولاد میانه و معادن و کشاورزی میانه بزرگراه توجیه‌پذیر میباشد هرچند راه‌اهن دارد ولی برای برخی صنایع مثل کشاورزی که با راه‌آهن قابل حمل نیست یا فولاد که برخی شهرها که راه‌آهن ندارند و از مبدا باید با ماشین بروند درسته میانه راه‌آهن داره ولی تمامی شهرهای مقصد که راه‌اهن ندارند و قرار هم نیست داشته باشند فولاد و کشاورزی بزرگراه میانه را توجیه میکنه

۹۶/۷/۲۸ ۲۱:۱۳

لطفا اظهار نظر نماینده اردبیل عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس را بخوان .همگان ریل قبول دارند حتی مشگین شهر هم خواستار ریل هست.
ما میانه ای ها همیشه موج برعکس هستیم

۹۶/۷/۲۸ ۲۱:۱۲

توسعه نیافتن شبکه ریلی‌ عامل افزایش تلفات سوانح رانندگی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر لزوم توسعه راه‌آهن در راستای کاهش تصادفات رانندگی، گفت: ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل از ۲۰ سال پیش شروع شد و در این مدت حداکثر ۴۰ درصد ‌پیشرفت داشته است.
توسعه نیافتن شبکه ریلی‌ عامل افزایش تلفات سوانح رانندگی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر لزوم توسعه راه‌آهن در راستای کاهش تصادفات رانندگی، گفت: ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل از ۲۰ سال پیش شروع شد و در این مدت حداکثر ۴۰ درصد ‌پیشرفت داشته است.

به گزارش فارس‌، ولی ملکی با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه ریلی‌ در همه استان‌های کشور، یکی از دلایل وجود آمار بالای تلفات سوانح رانندگی را عدم توسعه‌یافتگی مناسب خط‌وط ریلی در همه نقاط کشور دانست.

وی با انتقاد از عدم توجه دولت به راه‌آهن میانه-اردبیل، بیان کرد: ضروری است دولت‌ تکمیل راه‌آهن اردبیل را در اولویت کار خود قرار دهد‌.

‌عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به واژگونی خودرو حامل دانش‌آموزان روستایی در محدوده ارباب‌کندی مشگین شهر اشاره کرد و افزود: این جاده در حال چهارخطه‌ شدن است اما بخشی که در آن تصادف مذکور صورت گرفت‌ هنوز چهارخطه نشده است که موجب افزایش حوادث رانندگی می‌شود.

ملکی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی از این محور بازدید کرد و در مورد تسریع عملیات چهارخطه شدن این جاده دستور داد‌ اما این دستور چندان عملیاتی نشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه عملیات بهبود و روان‌سازی این جاده‌ در حال انجام است، اضافه کرد: ‌40 کیلومتر از عملیات بهبود و راه‌سازی جاده اردبیل – مشگین‌شهر به طول 80 کیلومتر‌، انجام شده است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس بیان کرد: قرار است که 20 کیلومتر دیگر از پروژه چهارخطه شدن محور جاده‌ای مذکور ‌امسال و 20 کیلومتر بقیه سال دیگر انجام شود تا مشکلات این جاده به حداقل برسد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌در پاسخ به این سؤال که با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر استفاده از قطار برای اردوهای دانش‌آموزی، آیا توسعه راه‌آهن در این منطقه منجر به کاهش این نوع حوادث جاده‌ای نمی‌شود؟، گفت: متاسفانه در منطقه ما خطوط ریلی وجود ندارد در حالی که ضروری است در این منطقه خط‌آهن ایجاد شود تا مردم سفرهای ایمن‌تری را تجربه کنند.

وی‌ افزود: ‌ساخت راه‌آهن میانه-اردبیل 20 سال است که شروع شده است و در این مدت حداکثر 40 درصد ‌پیشرفت فیزیکی دارد با این شرایط چگونه می‌توان مدعی بود که به خواسته مردم مشگین‌شهر مبنی بر توسعه خطوط ریلی‌ توجه می‌شود‌.

این نماینده مجلس اضافه کرد: در راستای کاهش سوانح رانندگی همه امکانات را برای چهارخطه کردن جاده اردبیل – مشگین‌شهر به کار گرفته‌ایم ‌اما این کافی نیست و باید اولویت توسعه خط‌آهن باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد تأکید برنامه ششم بر تأسیس شرکت قطارهای حومه‌ ذیل شرکت راه‌آهن و اقدامات مجلس برای تحقق این هدف، گفت: مجلس قانون را برای اجرای برنامه ششم وضع می‌کند، در هفته گذشته همزمان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ در مجلس،‌در جلسه غیر علنی به این موارد اشاره شد و نمایندگان خواستار اجرای هر چه سریع‌تر برنامه شدند که وی به نمایندگان مجلس قول مساعد دادند تا موادی که اجرایی نشده است، انجام دهد‌.

ملکی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت‌ که مجلس به کلیات قانون می پردازد و در مورد برخی از بندهای باقی مانده مصداقی تذکر می‌دهد اما در توسعه ریلی مجلس شورای اسلامی تأکیدات خاصی دارد.

۹۶/۷/۲۸ ۲۰:۲۴

بنظر حقیر راه آهن نمی تواند جای جاده و آزادراه را بگیرد

۹۶/۷/۲۸ ۰۱:۵۸

بهرحال راه اهن چه دوست داشته و نداشته باشید در اینده افتتاح میشود . حال معتقدید بزرگراه بهتر است وقتی یک متر هم انجام نشده محلی از اعراب ندارد؟. در مقابل راه اهن خطوطی که درحال ساخت و اتمام هست. یعنی راه اهن به واقعیت امروز نزدیکتر هست قابل دستیابی تر به منافعش ،تا بزرگراه رویایی که یک ریال هم بودجه ملی ندارد.
ما نبریم دیگران راحت میبرند .منهم ضرر نمیکنم .کل شهرستان ضرر میکند.
فوقش مخالفت هم کنید راه اهن بی اهمیت هست. بالاخره که خط تهران تا زنجان دو خطه در ساخت اجرا هست ما زودتر میرسیم . یعنی
رویاپردازی هم نیست عملا راه اهن شمالغرب درحال ارتقا هست .
بازنده کسی است که از فرصت استفاده نکند.
هم دراینده خواهیم دید نه بزرگراه داریم نه از راه اهن بهره نبردیم .از هر دوسر بازنده ایم.
بالاخره حداقل میتوانیم به راه اهن بچسبیم از این سو منفعتی در حد خود ببریم. بهتر از این است نبریم

۹۶/۷/۲۸ ۰۱:۴۳

هرچه باشد از بزرگراه شدن اسانتر هست.

وقتی یک مسافر جاده ای هیچ شهر استان از میانه نمیگذرد . بسیار فرق دارد با مسافر ریلی کل شمالغرب که از میانه میگذرد ،مطمئنا قدرت چانه زنی اسانتر هست. نماینده هم حتی دستش باز تر هست .البته اگر اراده داشته باشد.

در بزرگراه چون ما منزوی هستیم کلا بن بستیم شرایط مذاکره وجود ندارد .اما در راه اهن چون منافع ما در یک راستا با منافع ملی هست مطمئنا کار اسانتر هست. حال ریل فقط بندر نیست. بهره های دیگر دارد .مثلا صنایع مختلف در کنار همین خطوط اجازه مجوز خواهند توانست گرفت. بخش پشتیبانی فنی مرکز تعمیر قطار زد. دوبی الان چرا مرکز تعمیر کشتی و تامین سوخت هست چون تردد کشتی به واسطه بندرش بهش زیاد هست.
میانه هم بواسطه تردد زیاد قطار در اینده میتواند فرصت سازی برای خود کند. یادمان نرود همین فولاد اکثریت در مکان های ریل دار بوجود امده است . چرا اردبیل از جذب فولاد و پتروشیمی عاجز هست دنبال تسریع ساخت راه اهن .چون راه اهن یک شرط ایجاد صنایع سنگین هست.
چرا اینده بندر اقیانوسی چابهار ترانزیتش وابسته راه اهن میدانند. چون جاده اصلا توان ترانزیت کشوری مانند هند به اسیای مرکزی ندارد.ریل تنها توانایی حجم جابجایی دارد .
مطمئنا میانه بدون ریل از امروزش بدتر بود .

ما مانند بیماری میمانیم که تا مریض نشدیم قدر سلامتی نمیدانیم. چون ما 80 سال هست کنار ریل هستیم تاثیر ان نمیبینیم زمانی میفهمیم و متوجه تاثیر ان خواهیم شد .مثل ازادراه ، ریل هم منحرف میشد.
همانطور که 20 سال پیش تاثیر جاده ترانزیت نمیفهمیدیم بعد انحراف تازه فهمیدیم چه گوهری ازدست دادیم

۹۶/۷/۲۸ ۰۱:۲۶

تبریز رشت اصفهان همه اینها چهارتا چهارتا ازادراه دارند ولی همگی شان در پی گسترش ریل هستن .ایا انها اشتباه میکنند و ما میانه ای ها درست میگوییم! انها که ازادراه دارند چرا بفکر ریل هستند برایشان حیاتی تر،

مثال همین الان ازادراه قزوین رشت هست از استارا رشت بزرگراه هست .پس چرا کشورهای روسیه اذربایجان ایران اجرای ترانزیت منوط اتمام احداث خط اهن قزوین رشت استارا میدانند. چرا از ازادراه استفاده نمیکنند؟ کامیون ها بار نمیبرند. جواب ساده است فقط ریل قابلیت توانایی این حجم ترانزیت دارد.
دیگر از جایی به بعد ازادراه هم جوابگو نیست ،راه اهن ظرفیت عظیم تری دارد.

حال در طی تاریخ منافع میانه برای یکبار هم شده هم راستای منافع کشور و تبریز هست.
استفاده نکنید. اینجا ما لابی نیازنداریم .راه اهن ها زده شدند ما در مسیر قطارهایشان هستیم . کار ما اسانتر هست. اما درمورد بزرگراه منتظر باشید تا بزرگراه بکشند مانند 20 سال پیش .

خود اخوندی در مورد همین مشکل قطار ها محلی ،ازسیستم محلی قطار حومه ای شمالغرب سخن گفت . الان صنعت ریل به سرعت های بالای 1500 کیلومتر در ساعت دست یافته است. اینده با ریل هست.
در حالیکه ازادراه توی این صد ساله همان 120 مانده تغییری نکرده. یعنی بستر رشد ازادراه یک ظرفیت محدودی هست.

اما ما در میانه در پی این هستیم دولت صدها میلیارد در میانه بزند تا مثلا ما در کنار این بزرگراه ،جگرکی و تعویض روغنی بزنیم ،مانند داستان غضنفر که میگفت میخواهم دکتر شوم بعد نیسان بخرم. مگر غیر اینست 15 سال پیش همینکار میکردیم.
. ریل اگر نبود همین میانه از خلخال هم کوچکتر بود . همین الانش قطار قزوین میانه نیست .ما به انصورت اتوبوس قزوین میانه هم نداریم؟ چه فرقی دارد.
درحالیکه ریل توجیه گر ایجاد صنایع سنگین هست.ما باید از ریل و بزرگراه هایمان درجهت اهداف بزرگتر بهره ببریم.مثلا بزرگراه در راستای گسترش گردشگری ،افزایش ورود دانشجو و پزشک متخصص،سرمایه گذار،
درحالیکه تفکرات ما میانه ای ها از بزرگراه همان دیدگاه اشتباه 20 سال پیش هست.همانزمان هم با جاده ترانزیت از مراغه عقبتر بودیم. چون ما هم از ریل و هم از جاده بهره لازم نبردیم. باید مانند قزوین حداقل جمعیتمان بالای 400 هزار میشد.

البته از لحن نوشته های شما معلوم هست یکنفرید گاهی پیرمرد 70 ساله و ... ،نیازی نیست نظرتان که میگویید از زبان یک پیرمرد بگویید بحث هست.خاصیت بحث ها چالش هست.
حال انشالله هرچه خدا بخواهد همان اتفاق بیفتد.

در مورد ماشین هم ،وقتی شخصی بخواهد تا میانه 40 لیتر بنزین بزند40 هزار تومان ،10 هزار تومان عوارض بدهد ، معلوم هست سوار قطار میشود.بصرفه تر هست.
ماشین درصورتی بصرفه هست همه سرنشین پر باشد.
همین الانش اتوبوس میانه به انصورت نداریم خیلی کمتر از قبل شدند. .شما ازادی بروید اتوبوسهای اردبیل پر هستند ،همواره سه تا شهر توی گوش هست ،اردبیل ،کرمانشاه رشت.
چون قطار ریل ندارندهنوز افتتاح رسمی نشدن

. اما یکبار اسم زنجان قزوین میانه تبریز نمیشنوید یعنی شهرهایی که ریل دارند یعنی مسافران اتوبوس هم بخش بسیاری شان به ریل جذب شده اند. راه اهن بلکه مهمتر هم هست. تاثیراتش در ظاهر هم قابل مشاهده هست.

۹۶/۷/۲۷ ۲۳:۴۷

واقعا متاسفم برای ادبیاتی که بکار می برید هیچ ملتی با بی اخلاقی بجایی نمی رسد اگر هم توسعه ای بیابد

گوهر معرفت اندوز که با خود ببری

۹۶/۷/۲۷ ۱۴:۴۳

کاربر مهمان عزیز، شما جوری می گویید مثل اینکه مملکت ما عیت ساعته و همه چیز سرجای خودش. برای گرفتن هر امتیازی باید عرضه داشت و لابی مناسب که هیچکدام را چه مردم میانه و چه مسئولان میانه ندارند ( البته من صریح می گویم ناراحت نشوید) درباره موقعیت میانه از نظر ریلی گفتید که اگر این راه آهن میانه-تبریز افتتاح بشه اله می شه و بله . عرض کنم خدمت شریف تان که نمیشه تبریز از الان قبل از اینکه ریل به بستان آباد برسه بندر خشک بستان آباد را آماده کرده و حتی می خواهد از بستان آباد تا اردبیل هم راه آهن بسازد همینه تبریز نمی خواد میانه بندر خشک بشه مثل خیلی از امتیازات دیگر که در طول تاریخ نخواسته . برای تبریز ارزش بستان آباد از میانه بیشتر شده چرا؟ چون نزدیک مرکز استان است . اگر بخواهیم به اون مرحله برسیم که میانه بندر خشک شود باید از امروز نمایندگان، فرماندار و امام جمعه دست به کار می شدند که نشدند و این امتیاز به بستان آباد رسید پس ارزش قطار میانه - تبریز بیشتر به نفع تبریز و بستان آباد است فقط از نظر مسافربری این قطار برای ما میانه ای ها ارزشمند خواهد بود خب کدام آدم عاقلی قبول می کند ماشین شخصی خود را کنار گذارد و با قطار به تبریز برود نتیجه اینکه ساخت بزرگرا برای میانه از ریل تبریز مهم تر است. مورد بعدی هم اینه که مردم ما به وسایل نقلیه عمومی بدبین اند. چون دولت خودش نمی خواهد اینکار را توسعه بدهد دوست عزیز دختر من الان در دانشگاه دولتی قزوین درس می خواند اگر بخواهد با قطار غیر میانه ( تبریز-تهران / مراغه - تهران ) به قزوین برود قیمت بلیط تبریز - تهران را باید بپردازد اگر دولت می خواهد مردم را تشویق به استفاده از قطار یا وسیله نقلیه عمومی کند نباید اینطوری اذیت کند و دلایلی از این قبیل ارزش بزرگراه را مقدم بر قطار بخصوص در ایران می کند کاش اتوبان از میانه می گذشت اما قطار تبریز از میانه نمی گذشت.

۹۶/۷/۲۷ ۱۴:۳۳

خوب بااین اوصاف که شماگفتیدچرامیانه بجای بستان ابادبندرخشک نشدبااینکه چهارراه ریلی شمالغرب هست!؟
گفتیدراه اهن ازبستان ابادبه سراب واردبیل وصل میشه وبازم ازمیانه میگذره,درحالی که قراراست ازاردبیل به پارس ابادبعدش به اذربایجان وقفقازوروسیه وصل بشه بنظرم این خط ریلی هم ارزشی کمترازراه اهن تبریزبه سمت ترکیه نداره.

درکل برای ماوقتی فقط سایرشهرهامیانه روبرای گذرعبورخواهندکردچه فرقی میکنه,وقتی ماازاین موقعیت برترریلی نمیتوانیم استفاده کنیم.

شمارابطه واشخاص وبرای میانه پیداکن تاهم بندرخشک هم اداره کل راه اهن منطقه روبه میانه بدند,که حق ماست واشتغال وتوسعه توش هست.باحلواحلواگفتن دهن شیرین نمیشه.

۹۶/۷/۲۷ ۱۲:۵۸

خودت میگی جلسه.بله من هم کانالشودیدم,اونجاسفرهای استانی,خارجی,بازدیدهاوافتتاح هارومیگه.درحالی که اخوندی بااستاندارومجمع نمایندگان درتهران جلسه داشته,این جلسات بامسولان استان هاعادیه وتوکانالش درج نمیشه.

۹۶/۷/۲۷ ۱۲:۴۹

به قولی گربه رودم حجله میکشدند.گاوجناب اخوندی ازپل گذشته رای اعتمادشوگرفت.ازطرفی باجناق ناطق نوریه,به این راحتی هانمیشه زیرفشارگذاشت.
گذشته ازاین هابودجه دهی توسط سازمان برنامه بودجه انجام میشه کمااینکه نوبخت بودجه روبه سمت بزرگراه,راه اهن وطرح های اشتغالزارشت شهرخودش اختصاص داده.

۹۶/۷/۲۷ ۱۱:۱۱

وزیر هزار میلیاردی چی میدونه مردم تو جاده میانه تبریز که نیم قرنه ساخته شده چی میکشن .اخوندی لیاقت وزیری ندارد .متاسفانه نمایندگان هنوز تو خواب غلت هستن

۹۶/۷/۲۷ ۱۱:۰۴

مشکل در این است که نمی دانیم چه چیزی را باید به چه چیز ترجیح دهیم منافع مردم حوزه انتخابی را به منافع حزبی ؟!!یا منافع کلان کشور راباید درنظر گرفت وبرمنافع شخصی یا گروهی وجناحی و منطقه ای ترجیح داد ؟ اگر یک کشور بخواهد رشد وتوسعه حقیقی وعادلانه کند نباید دوگانگی ها را برسمیت بشناسد اتفاقا در این دوگانگی ها است که فرصت طلبان وارد می شوند وفسادهای سیاسی واجتماعی ومالی گسترش می یابد
درجایی ممکن است ما اب زیاد داشته باشیم به شهرستانهای مجاور طبق قانون بدهیم ونیز از مزایای دیگر شهرهای اطراف طبق قانون استفاده کنیم منطقه گرایی افراطی و موضعگیری در قبال قوانین کلان توسعه ای نتایج خوبی در برندارد وخلاف موازین شرع نیز هست واتفاقا درنهایت به ضرر تمامی مناطق هم تمام خواهد شد بعضا مسولین محلی بجای اقناع اهالی منطقه خود همسو می شوند و بر این وضعیت دامن می زنند

۹۶/۷/۲۷ ۱۰:۱۵

توی تهران جالب با انتخاب اقای حناچی معاون عمرانی شهرداری تهران،قابل توجه همه کلیه بزرگراه سازی طرح هایش متوقف شد و فقط پروژه هایی که درحال اجرا هستند ادامه میابند. الویت اول مترو شد.
هیچ چیز رفاه راه اهن مترو ندارد. شما با 300 تک تومان یارانه کارت بلیط 40 کیلومتر مسیر نرفتی زیر 40 دقیقه نرفتی که میگی بزرگراه نعمت هست.

در مورد بستان اباد از همین الان نماینده ایشان در حال انتقال انبارهای تبریز و ایجاد پارک لجستیک و بندرخشک بستان اباد هستند! درحالیکه اگر راه اهن میانه تبریز بازرگان افتتاح شود.کلیه اقلام ترانزیت ترکیه که وارد بشوند در چهار راه ریلی میانه باید پخش شوند این موقعیت تخلیه و بارگیری کامیون ها ترانزیت به میانه میدهد. بگونه ای که برای ترانزیت کامیون های ایران به ترکیه بسمت میانه مسیرشان عوض خواهد شد ادامه راه بوسیله قطار خواهندرفت. الان جناب اخوندی دستور ساخت بندرخشک اپرین اسلامشهر داده بهمین منظور که بخشی از بار ترانزیت کامیون ها توسط راه اهن ایران ترکیه در کنار نزدیک فرودگاه بین المللی امام تخلیه بارگیری شود.
همین برای میانه موقعیت ایجاد گمرک میدهد حتی ایجاد افزایش درجه اداره راه اهن میانه که ده ها موقعیت شغلی میدهد. همینطور حتی اگر قطار یکسر عبور کند خود همین امکانات ویژه ریلی میخواهد برای کنترل ترافیک ،که باید مرکز کنترل ساخته شود همین باز اشتغال زاست.
.راه اهن بنفع ماست درحال انجام است ،الان ایا شما میدانید اهری ها چه تلاشی میکنند راه اهن بسمت ارسباران بیاید . ما باید از تمام موقعیت های خود استفاده کنیم .درست راه اهن بخاطر ما نکشیدند بخاطر تبریز هم کشیده باشند ولی از میانه عبور میکند چرا ما بهره برداری حداکثر از این موقعیت نمیبریم.
برای ما چه فرقی میکند ما باید فرصت طلب باشیم.

بله نماینده میره جلو وزیر نمیتونه یک صفحه مزایای ملی منافع راه اهن و بزرگراه میانه بگوید وزیر متقاعد کند. میگوید مردم ناراضی هستند خب وزیر هم معلومه گوش نمیکند.
وقتی نماینده حتی شناخت جغرافیایی و نسبی از مزایا ندارد و نمیتواند هزاران مدرک ادله کارشناسی بیاورد معلوم هست وزیر حرفش گوش نمیکند. مثل کار وکالت میماند باید وکیل قاضی را با مدارک قانع کند.بی خود نیست به نمایندگان وکیل الرعایا میگفتند
اگر ما بتوانیم منافع محلی مان براساس منافع ملی تعریف تبیین کنیم.توجیهات ملی این قضیه ببریم مطمئنا میتوانیم نظر وزیر مساعد کنیم.
کما در قضیه راه اهن دو خطه شدن تهران تا زنجان ،ان تبلیغات ترافیک خط رشت ارومیه اردبیل تاثیرش گذاشت و ترانزیت اروپا ،حالا بدنبال پیمانکار برقی کردن هست چون وزیر به این ایمان رسیده ایران نفع میبرد.نه فقط میانه، الان خودش مدافع طرح شده در فرانسه المان ترکیه پیشنهاد مشارکت در این خط میدهد.
حال ما در بزرگراه تنها هستیم اشتراک منافعی نداریم تا پیشبرد داشته باشیم اما در راه اهن منافع مشترک ملی و استانی زیادی داریم که میتوانیم منتفع شویم. بالاخره این راه اهن افتتاح میشود چه بهتر ما منافعش ببریم بهره برداری زیادی کنیم. نکنیم امثال بستان اباد جای ما میبرند.


درمورد راه اهن بستان اباد اردبیل هم دولت بعد از خرج هزار میلیاردی در راه اهن میانه راه برگشتی ندارد. حتی اگر بعد از راه اهن میانه اردبیل ،راه اهن بستان اباد سراب نیر اردبیل ساخته شود انهم باز از میانه میگذرد. برنده اصلی میانه است.

یک ضرب المثل در ایتالیا هست که میگویند همه راه ها به رم ختم میشوند. دراینده خواهند گفت همه ریل ها در میانه ختم میشوند. ما باید برای صنعتی سازی شهرستان از این موقعیت استفاده کنیم الان ترکمنچای ایستگاه راه اهن متصل شده. ایا خود همین نعمت نیست.


درحالیکه اگر ازادراه تبریز بازرگان شروع اجرایی یابد هیچ منفعتی برای ما ندارد. منافعش ماله مرند خوی هست.

۹۶/۷/۲۷ ۱۰:۰۶

اقای پزشکیان نماینده ی تبریزه نماینده ی میانه نیست که از منافع میانه دفاع کنه اگه بحث راه میانه باشه بایستی نمایندگان میانه لابی گری نمایند . شاید که نتیجه داد!یادمان نرود این مثل معروف که دیوانه ای یه سنگی ته چاه می اندازد هزار تا عاقل نمی توانند درش بیارن . اقایانی بودنند که دوازده سال پیش از اتوبان میانه دفاع نکردند که هیچ مانع اعتراض مردم هم شدند حالا هزار تا عاقل جمع شدند و کاسه چه کنم دستشونه و اوتوبان می خوان چطوری با چه امکاناتی با چه هزینه ای کی... خدا می داند.

۹۶/۷/۲۷ ۰۹:۲۲

مشکل از خود نمایندگان هست .
مگر تهران اینهمه اذری نیست. اصفهان پس چگونه پروژه میگیرد همین پزشکیان بخاطر حمایت ترکها مطهری شکست داد نایب رییس شد.حال میگوید من به اصلاحات مدیونم .

همین شخص ادای دین حمایت ها نکرده . حال اینچنین افرادی که منافع حزبی بر منافع مردم حوزه ترجیح میدهند ایا انتظار پیشرفت دارید

۹۶/۷/۲۷ ۰۸:۰۹

مگر انتظار داشتید عملی شود؟

۹۶/۷/۲۷ ۰۶:۴۵

ایران فقط تهران است . آذربایجان و مخصوصا میانه فراموش شده اند

۹۶/۷/۲۷ ۰۶:۳۳

جالب دکتر اخوندی توی کانالش از جلسه با آذربایجان‌شرقی چیزی ننوشته ! درحالیکه سفر به اردبیل جزییاتش هم نوشته بود. دستوراتش را هم.

۹۶/۷/۲۶ ۲۳:۲۶

هچ راهی برای آبادانی منطقه مثل یک بزرگراه نیست راه آهن درجه دوم اهمیت است با اینکه مترو به شهر سهند متصل می شود ولی تبریزی ها آرزو دارند بزرگراه بسازند ... حالا اگر راه آهن می توانست میانه را دور بزند اینکار را میکردند اکنون راه آهن میانه - تبریز به نفع تبریز است نه میانه. این تبریز های ...حتی پروژه راه آهن میانه-اردبیل را هم خواباندند تا از طریق بستان آباد به اردبیل متصل شوند مطمئن باشید زمانیکه ایستگاه راه آهن بستان آباد درست شد هم اینکار را عملی می کنند من سرم را بی جهت در میانه سفید نکردم.

۹۶/۷/۲۶ ۲۳:۱۵

همش شده مرکز گرایی تهران هرچی میخواد از بودجه بر میداره ته موندشو میده امثال تبریز اونم ته مونده تهران رو بر میداره دیگه اون قزماقشو میده امثال میانه تازه اون قزماقشم اگه تو میانه عده ای بالا نکشن بله نیم قرن بعد سرچم میانه چهار بانده میشه

۹۶/۷/۲۶ ۲۲:۴۰

خادمی معاون زیرساخت وزارت راه:
راه اهن میانه تبریز 65 کیلومتر ریل گذاری ان تمام شده و 135 کیلومتر باقی مانده است

۹۶/۷/۲۶ ۲۰:۳۰

۲۲ سال هست که وعده بزرگراه سرچم میانه بستان آباد و دادن چرا کسی پاسخگو نیست

۹۶/۷/۲۶ ۲۰:۰۲

ازاد راه از سهند به تبریز اولویت دارد ولی چهار بانده کردن بیست سی کیلومتر سرچم میانه نیاز به نیم قرن زمان دارد . همه چیز به باد فنا رفته

۹۶/۷/۲۶ ۱۶:۱۴

در اینکه وعده ها عملی شد سخن زیاد هست.
اما استیضاح بی موقع و بی اثر نمایندگان اصولگرا تبریز علیه وزیر راه که اواخر دولت بود.بیشتر یک مسئله جناحی بود که منجر به لج افتادن وزیر با استان شد .نمونه مثلا استیضاح وزیری که دو ماه بیشتر به پایان دوره اش نمانده چه اثری مثبت داشت. جالب مانند ترامپ باعث منزوی شدن تبریز شد چون همگان میدانستند این استیضاح نمایشی هست. کسی هم حمایت نکرد اقای فرهنگی پاسخگو باشند استان چوب بی سیاستی ایشان خورد.

راه اهن میانه تبریز هم به همین دلیل بین پنج پروژه الویت اخر شد. البته این پروژه انجام خواهد شد چون کشور به ان نیاز دارد ترانزیت اروپا شش ساعت کوتاهتر میکند و مجبورند.
ضرر عدم اتمام ان ملی است.
در مورد ازادراه تبریز بازرگان هم شایعه ای هست میخواهند، وزیر مایل است انرا متوقف کند و راه اهن دوخطه برقی تبریز بازرگان قارص جایگزین شود .مانند قضیه اصفهان خوزستان،مضاف که سرمایه گذار خارجی هم ازادراه پیدا نکرد

چرا که مسیر بزرگراه موازی دارد. ازادراه همزمان با راه اهن اینده ،اثر هم را خنثی میکنند . نمایندگان مرند خوی از زرنگی شان میخواهند پروژه اجرایی اش هر چه سریعتر شروع شود. تا در عمل انجام شده راه اهن متوقف شود.
اگر پروژه راه اهن این مسیر کلید بخورد بکل قضیه ازادراه منتفی میشود چونکه ،ترانزیت مسافری ترکیه که هوایی است. ترانزیت باری هم راه اهن ببرد وجود ازادراه بی معنی خواهد شد. حال با سیاست ریل محوری دولت ،امکان این تغییر سیاست هست.

من هم بنظرم تبدیل ازادراه تبریز بازرگان به راه اهن بازرگان هم ملی و هم شهرستان بنفع ماست.چون راه اهن میانه متصل ترکیه میشود.
درحالیکه وقتی ازادراه از میانه نمیگذرد چه منافعی برای شهرستان دارد؟. باز اتصال راه اهن میانه تبریز به بازرگان قارص باعث رونق بازرگانی و قطب ترانزیت ریلی کشور یعنی میانه تبدیل میکند .پیشنهاد میکنم مسئولان ،نمایندگان و بزرگان سیاسی شهرستان از طرح راه اهن بازرگان حمایت کنند چون منافع ملی و محلی بسیار زیادی دارد.

۹۶/۷/۲۶ ۱۳:۵۴

این خبرمربوط به دوهفته پیشه.این جلسات کاری به پیش نمیبره,چون میانه لابی نداره

۹۶/۷/۲۶ ۱۳:۴۶

ازاقای پزشکیان بعنوان نایب رییس مجلس انتظارمیره مسایل وپروژه های سایرشهرستانهای استان وهم مطرح کنند,تواکثربیانات ایشون میبینیم,همش به پروژه های تبریزنظیرراه اهن تبریز,بزرگراه تبریزسهندوتبریز۲۰۱۸اشاره میکنند.

۹۶/۷/۲۶ ۱۲:۴۶

طبق این خبر خلاصه حرفهای آخوندی یعنی " کشک "

۹۶/۷/۲۶ ۱۲:۴۴

آخوندی ضعیفترین وزیر در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی

۹۶/۷/۲۶ ۱۲:۴۱

پزشکیان با اشاره به بازدید اخیر خود از پروژه اتوبان تبریز ـ سهند گفت: متاسفانه برای این مسیر که از اهمیت بالایی برای ساکنان تبریز و سهند برخوردار است،
جناب پزشکیان اهمت میانه که یتیم است رابه ایشان هم می فرمودید.
درانتخاباتها میانه مهم است دراتوبان که خدا لعنت کند کسی راکه این گرفتاری رابر سر میانه آورد مستحب.

اخبار روز