کد خبر: ۸۲۹۵۷
۹۳۴ بازدید
۱۸ دیدگاه (۱۸ تایید شده)

۳۶ کشته و مصدوم در عرض یک ماه در جاده های میانه

۱۳۹۷/۳/۲۹
۲۰:۳۲

پیچ و خم جاده های میانه مشهور است و حال دست انداز و نبود امنیت در جاده های میانه نیز زبانزد خواهد بود. 

در خرداد ۹۷ شاهد ۲۶ تصادف بودیم با ۳۶ کشته و مصدوم که از این تعداد ۳ کشته و بقیه مصدوم بودند. 

چه باید کرد

آسانترین راه تردد کامیون ممنوع در جاده های مواصلاتی میانه.  راهی که میانه را در بن بست قرار خواهد داد. بجای آنکه مشکلات را اساسی حل کنیم درصدد آسانترین راه هستیم که بگوئیم فلان کار را من انجام دادم.

یادش گرامی و خاطرش همیشه زنده جناب سرهنگ احسانفر رئیس پلیس راه میانه ان زمان همیشه با گشاده رو و پاسخگوی تمامی انتقادات بود. شهر میانه چنین مسولی میخاهد چندبار انتقاد کردم خود ایشان شخصا پاسخگو شدند و آن هم دوستانه و نه نه تهدیدانه. 

اگر بخواهیم شاهد پیشرفت شهر باشیم حتی مسول غیر بومی که چند صباحی در این شهر انجام وظیفه خواهد کرد باید و باید مردم دار و خونگرم باشد.

بارها گفتم رئیس راهور میانه فردی لایق و توانمند است که به گشاده رویی یا ارباب رجوع برخورد می کند و همچنین جانشین وی چنین برخوردی دارد.

برخوردی نیز با جانشین رئیس پلیس راه میانه جناب سرهنگ فریدونی داشتم که ایشان نیز فردی غیر بومی هستند و اما ارزشمند و قابل احترام. هر شخص در هر مقامی اگر مردم دار و خونگرم باشد مورد ستایش مردم هست .

اما چه کنیم .

وقتی به پلیس راه میانه از سمت شهر می رویم افسوس می خوریم اینقدر دست انداز و چاله و چوله.  کسی که راهش این مسیر هست آنقدر بی توجه هست که چاله ها را تحمل می کند. تاریکی شب را می بیند و بی اعتنا. 

خدا طول عمر به آقای احسانفر بدهد وقتی در مورد مشکلات باهاش حرف می زدم می گفت پیگیر هستم و با استان نیز مکاتبه کرده ام. ای کاش قدر چنین مسولی را می دانستیم و حاضر نمی شدیم ایشان از این شهر انتقال داده شود.

حالا می گوییم آقای سرهنگ فریدونی نیز شایسته و نیروی فعال است ای کاش ایشان نیز در این شهر ماندگار شود.

جاده های میانه یک کلام مشکلات زیادی دارد و تمامی مسولین باید پیگیر رفع مشکلات در این حوزه شوند. نمایندگان تا مردم.  

شهری که مردمانش مطالبه گر نباشد فردا شاهد تردد کامیون ممنوع خواهیم بود و میانه تبدیل به روستای خواهد شد.

میانه شهری است بدون امکانات در صورتی که هزینه زندگی بیشتر از شهرهای دیگر است چرا

گرانی مواد غذایی و میوجات

نبود امکانات حداقل شهری همچون شهر بازی

و موارد دیگر

خلاصه اینکه آنطور که شنیدیم ظرف چند روز آینده شاهد تردد کامیون ممنوع در جاده های مواصلاتی میانه خواهیم شد‌. که تبعات آن افزایش بیکاری و خانه نشین شدن چندین سرپرست خانوار. و مهمتر آنکه شاید بعضیا با خود بیندیشند که تصادفات کاهش می یابد ولی در عمل تلفات جانی زیاد خواهد شد چون جاده خلوت و سرعت بیشتر خواهد بود.

متاسفانه از این نعمت تردد کامیون نتوانستیم استفاده کنیم . روزانه چندین هزار تردد کامیون داریم که می توانستیم بودجه لازم برای تعریض جاده داشته باشیم . نه تعریضی همچون از میانه تا پلیس راه که استاندارد نیست.

اصولا کار باید اساسی و با اصول مهندسی باشد می تواند ماندگار باشد.

شاید بگویند طرح تردد ممنوع را در استان به تصویب رساندیم موردی بزرگی نیست چون در آنجا از شما نپرسیدند معایب این طرح چیست 

افسوس و صد افسوس 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۷/۳/۳۰ ۱۹:۳۶

بنده با حرف های آقای مهرانپور موافقم

۹۷/۳/۳۰ ۱۹:۳۱

بهتر
میشه بگین کامیون برای میانه جه سودی داره
بخاطر چندر گاز عوارضی از میانه گذر میکنند

۹۷/۳/۳۰ ۱۵:۲۵

سلام.اینکه هتلها یا رستورانها یامکانیکیها با تردد کامیون رونق کار پیدا میکنن کاملا اشتباهه نه اینکه نمیشه نه میشه ولی شاید ۱۰درصد شایدم کمتر چون کامیون از دست عوارض گرون فرار کرده اومده اینجا درنتیجه اونی که واسه خاطر ۲۰تومن گرونی عوارض راه صاف و راحت اتوبانو بیخیال میشه ومیاد جاده قدیم پس نه پول واسه رستوران میده وتا جایی هم که انکان داره خودش مکانیکه خودشه مگه اینکه ی مشکل غیر منتظره پیش بیاد این وسط میمونه تردد سواریها که واقعا جونشون در خطره چندتا از جوونای شهرمون باهمون تریلیها تصادف کردن و جونشونو از دست دادن شما جان مردمو با کسب چندتا هتل برابر میدونین نهایت بی انصافیه

۹۷/۳/۳۰ ۱۱:۴۶

وای خدا رو شکر چه خبر خوشحال کننده ای لحظه شماری میکنیم تا این اتفاق هر چه زودتر صورت بگیره تا کمتر تنمان در جاده بلرزد و یکبار هم شده با خیال راحت به تبریز برای دکتر و کارهای درمانی برویم.التماس دعا

۹۷/۳/۳۰ ۰۸:۳۴

از وقتی عوارض اتوبان افزایش یافته تردد کامیونها از جاده قدیم بیشتر شده است

۹۷/۳/۳۰ ۰۷:۵۲

واقعا فاجعه است

۹۷/۳/۳۰ ۰۵:۰۰

کامیونهای با مبدا ومقصد غیر میانه که می توانند در اتوبان تردد کنند لزومی ندارد از جاده ترانزیت بگذرند و منافع این ماشینهای سنگین از مضارش بیشتر است فوقش یک گازوییلی می زنند وناهار شامی هم اگربخورند یک نفر راننده وبا کمترین احتمال خرابی ماشین هم اینجا تعمیرکنند اتوبوس باید از اینجا می گذشت که چهل سی تا مسافرداشت و همشهریان مسافرتشان آسان می شد آن هم نمی گذرد اینکه آورده اید در متنتان روزانه چندین هزار تردد کامیون داریم اغراق است وبزور پانصد کامیون تردد کنند

۹۷/۳/۳۰ ۰۰:۴۹

اینکه جاده میانه تیکمه‌داش به طول ۸۰کیلومتر بزرگراه شود بستگی به مردم میانه دارد اگر بشینن و نمیشه نمیشه بگن قطعا نمیشه ولی اگر اتحاد داشته باشن میشه
البته اینکه دراین برهه زمانی بخواهند که جلوی عبور کامیونها را بگیرند خوبه چون اعتراض کامیونداران گرمه و شاید به اعتراض اونها توجهی بشه
بازهم همه چی به خود مردم میانه مربوط میشه

۹۷/۳/۳۰ ۰۰:۲۴

خبر بسیار خوش حال کننده ای بود. کاش تردد تریلی های فولاد هم فقط از مسیر جاده میاندواب ازاد باشد.

۹۷/۳/۳۰ ۰۰:۰۲

ممنوع شدن تردد کامیون معایب فراوانی را متوجه میانه خواهد نمود که به چند مورد آن اشاره می کنم

 1_کسادی کار یا تعطیلی دهها رستوران و مغازه و مکانیکی و غیره که مستقیما با جاده در ارتباط هستند که هر کدام از این رستورانها محل کار چندین گارسن و آشپز می باشد

2_کسادی کار برخی از صنوف داخل شهر میانه که در ظاهر ربطی به جاده ندارد ولی در صورت تعطیلی رستورانها و مغازه های جاده ای ، کسب و کار اینها هم کساد خواهد شد مانند قصابی ها و خوار و بار فروشیهایی که گوشت و برنج و سایر مواد لازم برای پخت غذا در این رستورانها را تامین می کنند 

3_با توجه به اینکه هزینه لازم برای نگهداری و ترمیم جاده ها بر اساس میزان تردد در جاده های مختلف در اختیار سازمان راهداری قرار می گیرد، در صورت ممنوعیت تردد کامیون در جاده های میانه و به تبع آن کاهش میزان تردد بودجه تخصیصی جهت نگهداری و ترمیم جاده های میانه کاهش خواهد یافت در نتیجه وضعیت جاده های میانه بدتر خواهد شد.

4_ در صورت ممنوعیت تردد کامیون در جاده های میانه ، جاده های مزبور در وضعیت باریک فعلی جوابگوی میزان تردد اندک خواهد بود در نتیجه این بودجه اندکی را که برای تعریض و چهار بانده شدن میانه سرچم هر سال اختصاص می دادند نیز قطع خواهد شد اما پس از چند سال به لحاظ بهره برداری از همه فازهای کارخانه فولاد و سایر طرح های صنعتی منطقه و بهره برداری کامل از سدهای بزرگ منطقه و متعاقب آن توسعه و آبی شدن اراضی وسیع کشاورزی  تعداد کامیونها و تریلی هایی که مبدا و مقصد بار آنها منطقه میانه خواهد بود بیش از ظرفیت جاده باریک فعلی خواهد بود که در آن زمان دیگر نمی توان کامیونهای خود میانه را هم ممنوع کرد به ناچار باید دوباره از صفر شروع کنیم و با بودجه اندک سالها منتظر چهار بانده شدن جاده های میانه باشیم

۹۷/۳/۲۹ ۲۲:۳۳

اتوبان تهران شمال باانهمه توجه هزینه گذاری بیست سالی میشه تکمیل نمیشه.حالامابایدبااین جاده های بی صاحب چکارکنیم؟بقول همشهریمون مشکلات روهمه میدونیم راهکارچیه؟باحلواحلواگفتن دهن شیرین نمیشه

۹۷/۳/۲۹ ۲۲:۲۰

بزرگراه کردن کاریکی دوسال نیست بااین وضع درامدهای دولت وتحریمهاوکمبودبودجه های عمرانی چهاربانده شدن کل جاده بستان ابادتاسرچم تاسی سال اینده هم محقق نمیشه .واقعیت روقبول کنیم. یابایدعبورکامیونهاممنوع بشه یاباهمین وضعیت کنونی بسازیم!!!

۹۷/۳/۲۹ ۲۲:۱۲

چندماهی عبورکامیونهاروممنوع کنندتاقدراین جاده روبدونندودولت روتحت فشاربزارندتانسبت به بزرگراه کردنش اقدام کند"مثل قضیه تحصن کامیونداران که دولت مجبوربه افزایش کرایه کرد:بایدبه کامیونداران بفهماندتااین جاده چهاربانده نشده اجازه ترددنخواهندداشت

۹۷/۳/۲۹ ۲۱:۱۳

الان زمان برخورد تصادف شاخ به شاخ نیست . موردی نیست تصادف کامیون باشد یا هواپیما

دوست عزیز اگر جاده چهار بانده باشد تصادف کاهش می یابد . نه اینکه خواهان تردد کامیون ممنوع باشیم

۹۷/۳/۲۹ ۲۱:۱۰

سلام شهروند گرامی 

اگه این طرح اجرا شود عملا برای دولت چهار بانده کردن میانه تا سرچم و میانه تا بستان آباد سودی نخواهد داشت چون ترددی در جاده نخواهیم داشت بجز سواری.

شاهد بسته شدن منبع درآمد چندین خانوار خواهیم بود و مسائل دیگر

ای کاش عوارض اتوبان آنقدر زیاد شود که اتوبوس ها هم از این جاده گذر کنند. 

آنوقت مسولین محترم می توانند با توجه به ترافیک سنگین نسبت به چهار بانده کردن جاده اقدام اساسی کنند. تنها راه اساسی چهار بانده کردن جاده است اینکه تردد ممنون فقط صورت مساله را حل می کند.

الان چندین دستگاه در اداره راهداری هست که می توان از آن استفاده کرد . مدیر می تواند با کمی مدیریت از آنها استفاده کند و نقاط کور و تعریض جاده را عملا شروع کند. با روزی چند ساعت کار

تونلهای میانه استاندارد نیست حداقل از بابت روشنایی. چند عدد لامپ کار مشکلی نیست .

از میانه تا پلیس راه چندین چاله هست شخصی که هر روز از این محل می گذرد اگر دلش به شهر بسوزد باید یادآوری کند

چندتا چاله را پر کردن و راه را هموار کردن نیاز به معجزه نیست

 خلاصه با کمی مدیریت مشکل حل می شود

۹۷/۳/۲۹ ۲۱:۰۳

چه خوب .اتفاقابیشترتصادفات فوتی مربوط به برخوردباکامیونهاست یاکامیون سدراه بوده به ماشین کناری یاجلویی برخوردکرده.اماربگیریدمعلوم میشه چنددرصدفوتی درارتباط باحضورکامیوناست

۹۷/۳/۲۹ ۲۱:۰۰

پنجاه ساله کامیونهاترددمیکنندچه نفعی برای میانه داشتند؟

۹۷/۳/۲۹ ۲۰:۴۷

آقای مهرانپور اینکه شما گفتی طرح مشکل هست . اگه راه حلی بلدی ارائه کن . اگه راه حلی هم باشه بهتر هست اول اون راه حل انجام بگیره بعدا اجازه بدهند کامیونها تردد کنند

اخبار روز