پیچ و خم جاده های میانه مشهور است و حال دست انداز و نبود امنیت در جاده های میانه نیز زبانزد خواهد بود.
در خرداد ۹۷ شاهد ۲۶ تصادف بودیم با ۳۶ کشته و مصدوم که از این تعداد ۳ کشته و بقیه مصدوم بودند.
چه باید کرد
آسانترین راه تردد کامیون ممنوع در جاده های مواصلاتی میانه. راهی که میانه را در بن بست قرار خواهد داد. بجای آنکه مشکلات را اساسی حل کنیم درصدد آسانترین راه هستیم که بگوئیم فلان کار را من انجام دادم.
یادش گرامی و خاطرش همیشه زنده جناب سرهنگ احسانفر رئیس پلیس راه میانه ان زمان همیشه با گشاده رو و پاسخگوی تمامی انتقادات بود. شهر میانه چنین مسولی میخاهد چندبار انتقاد کردم خود ایشان شخصا پاسخگو شدند و آن هم دوستانه و نه نه تهدیدانه.
اگر بخواهیم شاهد پیشرفت شهر باشیم حتی مسول غیر بومی که چند صباحی در این شهر انجام وظیفه خواهد کرد باید و باید مردم دار و خونگرم باشد.
بارها گفتم رئیس راهور میانه فردی لایق و توانمند است که به گشاده رویی یا ارباب رجوع برخورد می کند و همچنین جانشین وی چنین برخوردی دارد.
برخوردی نیز با جانشین رئیس پلیس راه میانه جناب سرهنگ فریدونی داشتم که ایشان نیز فردی غیر بومی هستند و اما ارزشمند و قابل احترام. هر شخص در هر مقامی اگر مردم دار و خونگرم باشد مورد ستایش مردم هست .
اما چه کنیم .
وقتی به پلیس راه میانه از سمت شهر می رویم افسوس می خوریم اینقدر دست انداز و چاله و چوله. کسی که راهش این مسیر هست آنقدر بی توجه هست که چاله ها را تحمل می کند. تاریکی شب را می بیند و بی اعتنا.
خدا طول عمر به آقای احسانفر بدهد وقتی در مورد مشکلات باهاش حرف می زدم می گفت پیگیر هستم و با استان نیز مکاتبه کرده ام. ای کاش قدر چنین مسولی را می دانستیم و حاضر نمی شدیم ایشان از این شهر انتقال داده شود.
حالا می گوییم آقای سرهنگ فریدونی نیز شایسته و نیروی فعال است ای کاش ایشان نیز در این شهر ماندگار شود.
جاده های میانه یک کلام مشکلات زیادی دارد و تمامی مسولین باید پیگیر رفع مشکلات در این حوزه شوند. نمایندگان تا مردم.
شهری که مردمانش مطالبه گر نباشد فردا شاهد تردد کامیون ممنوع خواهیم بود و میانه تبدیل به روستای خواهد شد.
میانه شهری است بدون امکانات در صورتی که هزینه زندگی بیشتر از شهرهای دیگر است چرا
گرانی مواد غذایی و میوجات
نبود امکانات حداقل شهری همچون شهر بازی
و موارد دیگر
خلاصه اینکه آنطور که شنیدیم ظرف چند روز آینده شاهد تردد کامیون ممنوع در جاده های مواصلاتی میانه خواهیم شد. که تبعات آن افزایش بیکاری و خانه نشین شدن چندین سرپرست خانوار. و مهمتر آنکه شاید بعضیا با خود بیندیشند که تصادفات کاهش می یابد ولی در عمل تلفات جانی زیاد خواهد شد چون جاده خلوت و سرعت بیشتر خواهد بود.
متاسفانه از این نعمت تردد کامیون نتوانستیم استفاده کنیم . روزانه چندین هزار تردد کامیون داریم که می توانستیم بودجه لازم برای تعریض جاده داشته باشیم . نه تعریضی همچون از میانه تا پلیس راه که استاندارد نیست.
اصولا کار باید اساسی و با اصول مهندسی باشد می تواند ماندگار باشد.
شاید بگویند طرح تردد ممنوع را در استان به تصویب رساندیم موردی بزرگی نیست چون در آنجا از شما نپرسیدند معایب این طرح چیست
افسوس و صد افسوس