اول سخن دوستانی که از مطالب اینجانب آزرده خاطر میشوند تقاضا میکنم نخوانند تا فردا مشکلی و یا کینه ای از بنده نگیرند به دل. یعنی فردا توقیف خودرو یا جریمه ۲ میلیونی و امثال آن را در دستور کار ندهند.
یادش گرامی رئیس پلیس راه جناب آقای احسانفر که فردی نمونه و با مرام بوده و هست.
مطالب زیادی از مشکلات جاده نوشتیم ولی گوش شنوا ندیدیم بجز کم لطفی به اینجانب.
آقای مدیر غیر بومی میانا زادگاه بنده و همشهریان می باشد. میانه جز کشور عزیزمان می باشد و دروازه آذربایجان بود. زمانی از اینجا برای هر نقطه کشور وسیله اتوبوس مهیا بود ولی حالا خیر.
شاید بعضی ازدوستان برای راحتی کار خود دستور تردد کامیون ممنوع را اجرا کنند ولی بجز بدبختی برای شهر میانه چیزی عاید نمی شود. باید مشکلات را دقیق و اصولی حل کرد.
میانه تا پلیس راه آسفالت و دست انداز زیادی دارد که مایه شرمساری است. حال اگر فردی هر روز از این مسیر تردد کند و چشمش را به این مشکلات ببندد واقعا جای تعجب دارد. مسولی که پشت میز بشیند شهر آباد نمی شود. دکتر شهرتی فر فرماندار وقت بعضی وقتها بدون هماهنگی در سطح شهر قدم می زد و مشکلات را عینا می دید.
آقای مشایخی سرپرست فرمانداری نیز یک فرد بومی بوده که توانایی خوبی دارند که امید می رود در رفع مشکلات شهر سهم بسزایی داشته باشد.
چند روز اخیر شاهد کندن آسفالت جاده از میانه به سمت پلیس راه هستیم که مشکل چاله و دست انداز موجود را حل نمی کند. زیرسازی محل مذکور از ریشه درست نبوده و همت عالی می خواهد با این کارها مشکلات را زیاد می کنیم
میانه متاسفانه برنامه ریزی دقیق برای آبادانی ندارد
از ابتدای حوزه راهداری مشکلات زیاد و زیادتر می شود. از نمایندگان محترم تقاضا می شود کمی به این حوزه راه گوشه نظری داشته باشند. به همین خاطر هست که ور ورودی شهر تابلوی خوش آمدگویی ننوشته اند و یا در خروجی شهر ننوشته اند به سلامت .
تونلها نیز همچون تونل وحشت هستند. چندین سال هست میانه تا سرچم چهار بانده می شود ولی خبری از فعالیت نیست . آقای محترم قرار نیست بخاطر بال و پر دادن به موضوع اینجانب را سرزنش و ... کنید. اینجا موضوع آبادانی شهر هست اگر امروز شاهد تصادفات هستیم نباید به فکر تردد ممنوع باشیم کامیون حق ندارد از اینجا بگذرد! زمان زور و یا اجبار نیست همه مختار و آزادند شما باید به فکر راه حل اساسی باشید جاده کشش ندارد و میزان تردد زیاد . پس بهترین وقت برای جذب اعتبار است. اعتبار هم در میانه نیست باید تلاش کرد. طرح تردد ممنوع کمترین هزینه دارد ولی باعث عقب ماندگی و در بن بست قرار دادن شهر است.
بستان اباد تا سرعین چهار بانده می شود . مراغه تا هشترود نیز چنین ولی میانه با این همه مشکل تکانی نمی خورد. انتقاد می کنی طرف خشمگین می شود. یاد دارم روزی رئیس اداره راه در برخورد با انتقادات اینجانب توهین نمود و برخورد وی به نمایندگان شهر گزارش دادم و جالب اینکه اطلاع رسانی در مورد تصادفات شهر مسولی کم لطفی می کند و جریمه و توقیف خودرو را در دستور کار می دهد. این نشان ضعف مدیریت است . با این کارها مشکلات شهر حل نمی شود.
دست انداز در جاده های میانه بی شمار زیاد است. آقای مسولی همتی کن . آقای رئیس راهداری می دانم کمبود بودجه داری ولی مدیریت کن مشکلات را حل کن . از وزارتخانه کمک طلب کن باور کن این همه خون که در جاده های شهر جاری می شود مستحق نیست . داغدار شدن خانواده ها شایسته نیست روزی هم نوبت من و شما می رسد . کناره های جاده امن نیست. روشنایی جاده و تونلها صفر است . چه لزومی دارد شبها تونل بسته شود مگر فعالیت می کنید نه
کنار گذر که امن نیست بر اثر سهل انگاری در مورد بسته شدن تونل تصادفی در ورودی تونل رخ داد که کم لطفی اداره مربوطه مشهود بود. واقعا جای تاسف دارد که این همه مشکل در راههای میانه داریم و هر روز بدتر از روز قبل می شود. میانه هشترود نیز افتضاح.
واقعا آنقدر در این مورد نوشتیم که خسته شدیم و حرفه ای تکراری . به امید روزی که شاهد پیشرفت شهر باشیم.
جاده های میانه آسفالت مناسبی ندارد .