کد خبر: ۹۸۵۲۰
۱۲۶۹ بازدید
۶۱ دیدگاه (۶۱ تایید شده)

فعالیت جهادی استان اردبیل در حوزه راهسازی

۱۳۹۹/۶/۱۶
۱۰:۲۹

کمتر کسی از همشهریان عزیزمان است که گذرش به محورهای مواصلاتی استان اردبیل نیفتاده باشد

به جرئت می توانم عرض کنم که در حوزه راه مسئولان استان اردبیل بصورت جهادی و شبانه روزی کار میکنند

همین اطراف خودمان مسیر میانه-فیروزآباد(اهلند)  تا محدوده انتهای حوزه میانه دارای چاله های فراوان (شبیه به خندق) است که امکان عبور خودرو به آسانی فراهم نیست و موجبات نارضایتی همشهریان عزیزمان را فراهم نموده است و نیز حدود 2 کیلومتر لایه اساس ریخته شده است که در صورت عدم اجرای لایه آسفالت به مرور از بین خواهد رفت. در حالی که مابقی مسیر که در حوزه اردبیل می باشد یک لکه در جاده دیده نمی شود و لکه گیری مستمر راه از طرف راهداری استان اردبیل مشهود است.

پروژه چهارخطه نمودن اردبیل-سرچم که از چند سال پیش آغاز شده است با سرعت در حال پیشرفت است و حتی در روز تعطیل(جمعه) عملیات اجرایی تعطیل نمی شود و با جدیت ادامه دارد. حتی حدود 30 کیلومتر از مسیر هم در حال بهره برداری می باشد

 

در ذیل این متن نمونه ای از اخبار راهسازی استان اردبیل را جهت اطلاع همشهریان عزیزم اعلام می نمایم:

جاده اردبیل – آستارا چهار خطه می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات چهار خطه اردبیل – آستارا و احداث تونل دوم در این مسیر خبر داد و گفت: برای احداث این تونل ۱۸۰ متر گمانه‌زنی انجام شده و از سال آینده اجرای این پروژه را با تلاش پیمانکار شاهد خواهیم بود.

ساوالان خبر (savalankhabar.ir)

محبوب حیدری

محبوب حیدری در جلسه شورای مسکن و راه اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۶ در حوزه راه اقدامات موثر و گسترده‌ای با همکاری استاندار اردبیل، نمایندگان مجلس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل آغاز شده و سال به سال این اقدامات اساسی دنبال می‌شود.

 

اعتبار کل راه‌های شریانی استان اردبیل به ۱۶۰ میلیارد تومان رسید

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ اعتبار کل راه‌های شریانی استان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در سال گذشته این رقم به ۷۰ میلیارد تومان و در سال 98 به ۱۶۰ میلیارد تومان رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه اکثر راه‌های اصلی استان از ردیف ملی و اعتبارات کافی برخوردار هستند، افزود: در دو سه سال اخیر اعتبارات حوزه راه استان ۱۰ برابر سال‌های گذشته افزایش یافته در حالی که به هیچ عنوان اعتبارات عمرانی کشور به این میزان رشد نداشته است.

امسال ۱۹۰ تا ۲۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در اولویت این اداره کل قرار گرفته است

حیدری توجه به مسایل ایمنی را در توسعه راه‌ها و بهبود تردد در جاده‌های استان یادآور شد و گفت: در سال ۹۷ بالغ بر ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان نظیر اردبیل – سرچم و باند دوم اردبیل – آستارا از ردیف ملی برخوردار شده‌اند که تخصیص منابع مورد نیاز این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد بوده و این اعتبارات تا دو برابر افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۵۰ کیلومتر پروژه راهسازی با برخورداری از ردیف اعتباری ملی در اولویت اجرا قرار گرفته تا توسعه بزرگراه‌ها را شاهد باشیم که امسال ۱۹۰ تا ۲۰۰ کیلومتر احداث بزرگراه در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.

 

اتمام مطالعات چهار خطه اردبیل – آستارا

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور اردبیل – سرچم نیز تصریح کرد: ۱۹ کیلومتر از این مسیر دوبانده شده و آماده افتتاح است و در دو قطعه دیگر ۵۵ کیلومتر پروژه به پیمانکار واگذار شده تا شکل اجرایی به خود بگیرد.

 

گردنه حیران

حیدری از اتمام مطالعات چهار خطه اردبیل – آستارا و احداث تونل دوم در این مسیر خبر داد و گفت: برای احداث این تونل ۱۸۰ متر گمانه‌زنی انجام شده و از سال آینده اجرای این پروژه را با تلاش پیمانکار شاهد خواهیم بود.

۲۵ کیلومتر از اتوبان اردبیل- مشگین شهر آماده افتتاح است

وی یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی را توسعه بزرگراه‌ها و ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی اعلام کرد و افزود: هم در شمال و هم جنوب این استان راه‌های ارتباطی و شریانی در حال توسعه است و ما تلاش می‌کنیم پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا را در محورهای اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، اردبیل – مشگین‌شهر، رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به انجام برسانیم.

جاده بزرگراه

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر نیز اظهار کرد: اعتبار دو میلیارد تومانی این پروژه در سالجاری به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته و با تخصیص‌های به موقع و تلاش شبانه‌روزی پیمانکاران و همکاران ما ۲۵ کیلومتر از این مسیر تکمیل شده و به زودی به زیر ترافیک خواهد رفت.

باند دوم گرمی به بیله‌سوار به زودی به پیمانکار سپرده می شود

حیدری در مورد نگهداری و برفروبی جاده‌ها نیز خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با آشنایی به وظایف خود در فصول سرد سال به رانندگان و مسافران ارائه خدمات می‌کند و هر یک از ما با آشنایی به وظایف خود سعی داریم بدون سردرگمی پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی افزود: هر چند در سطح ملی نگاه متمرکز و سیاست‌گذاری یکپارچه در این حوزه مورد انتظار است اما در استان دستگاه‌های مرتبط در قابل شورای هماهنگی راه و شهرسازی به درستی به وظایف خود عمل می‌کند.

 

احداث جاده بزرگراه

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شمال استان اردبیل مطالعات محور سه راهی صحرا به گرمی، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر به طول ۴۰۰ کیلومتر شروع شده تا بعد از تکمیل مطالعات بزرگراهی در این مسیر احداث شود تا ساکنان شمال استان با ایمنی در این مسیرها تردد کنند.

نایب رئیس مجلس: پروژه چهار بانده اردبیل - سرچم از سمت سرچم آغاز می‌شود

نایب رئیس مجلس: پروژه چهار بانده اردبیل - سرچم از سمت سرچم آغاز می‌شود

گروه استان‌ها- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه چهار بانده اردبیل - سرچم به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار از طرف اردبیل تداوم دارد و به زودی از سمت سرچم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در بازدید از محور مواصلاتی اردبیل - سرچم اظهار داشت: یکی از مشکلات و مسائل مهم و اساسی استان اردبیل در مناطق مختلف در حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی است که برطرف کردن آن مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: پروژه چهار بانده کردن جاده اردبیل - سرچم هم‌اکنون از شهر اردبیل آغاز شده و عملیات عمرانی آن در حال اجرا است و به‌زودی شاهد آغاز این عملیات از طرف سرچم خواهیم بود.

وی از آغاز پروژه چهار بانده اردبیل به سرچم از سمت سرچم خبر داد و افزود: آغاز پروژه چهار بانده اردبیل - سرچم به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار از طرف اردبیل تداوم دارد و به‌زودی از سمت سرچم آغاز می‌شود.

 

چهار بانده کردن ۵۰کیلومتر از جاده اردبیل - سرچم تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته از سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی موافقت احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه در جاده سرچم - اردبیل از سمت زنجان اخذ شد.

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه درباره نتایج دیدار با معاون رییس‌جمهوری اظهارکرد: آغاز عملیات این پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و تا ۲ ماه آینده عملیاتی می‌شود.

وی بیان‌کرد: وزارت راه و شهرسازی طبق آگهی فراخوان برای تامین اعتبار و همزمان جهت جذب پیمانکار پروژه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

استاندار اردبیل اظهارامیدواری کرد که تا ۲ ماه آینده کارگاه این پروژه در مسیر اتوبان زنجان به اردبیل (سرچم) تجهیز و ماشین‌آلات راه‌سازی در مسیر فعال شود.

وی بیان کرد: این مهم پس از درخواست استانداری اردبیل در پی سفر  اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و بازدید از پروژه‌های راه استان و راه‌آهن عملی شد.

 جاده اردبیل - سرچم ۱۷۸ کیلومتر طول دارد که حدود ۵۰ کیلومتر از آن در منطقه کوهستانی قرار دارد و ۱۱۸ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل است.

 این جاده در سال ۹۰ به بهره‌برداری رسیده است.

 

مقایسه با شما!!!!

 

 

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۶/۲۰ ۱۰:۲۳

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: عملیات زیرسازی ۱۸ کیلومتر از جاده اردبیل به مشکین‌شهر و ۱۲ کیلومتر از جاده اردبیل - رضی - گرمی مغان بزودی پایان یافته و روسازی آنها شروع می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اکبر بهنامجو در جریان بازدید از پروژه چهاربانده اردبیل_ مشکین شهر اظهار کرد:جهش خوبی در توسعه راه‌های استان اردبیل صورت گرفته و با اجرای ۱۸کیلومتر باقی مانده آن که در حال اتمام است، کل مسیر اردبیل تا مشکین‌شهر چهاربانده می‌شود.
وی با بیان اینکه در همه جاده های اصلی استان کارگا های راه‌سازی فعال هستند، افزود: با تلاش و پیگیری راه و شهرسازی استان پیمانکارهای خوبی در مسیرهای مختلف انتخاب شده‌اند و با تجهیزات کامل در مسیرهای گرمی_ بیله سوار، اردبیل_ سرچم، نیر _ سراب، کلور _ درام، تونل اردبیل _ آستارا و گرمی- پارس آباد فعالیت‌های مطلوبی در حال انجام است و با ردیف اعتباری خوب تا ۱۴۰۴ بیشتر راه‌های اصلی استان چهار بانده می‌شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: توسعه راه‌های استان از دو بانده به چهار بانده ، توسعه اقتصادی و رونق تولید به دنبال دارد و برای تحقق این موضوع باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی تلاش کنند.
بهنامجو با اشاره به اینکه در طول دو سال اخیر به اندازه ۳۰ سال به بزرگ راه‌های استان افزوده شده است گفت: 25 کیلومتر از جاده اردبیل _ مشکین شهر در سفر زمستان گذشته رییس جمهوری به استان افتتاح شد و ۱۸ کیلومتر نیز در صودت مساعد بودن آب و هوا تا پایان سال جاری انجام و پروژه تا نیمه سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.
وی افزود: در سال جاری اعتبار عمرانی و راه سازی استان نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته و مطالعه و نقشه بیشتر پروژه ها در دست اجرا است که با اتمام مطالعه و شروع عملیات اجرایی اعتبار لازم نیز جذب می‌شود.
در این بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: ۸ کیلومتر از مسیر اردبیل به مشکین شهر در حوالی ارباب کندی آماده آسفالت ریزی است و تا پایان آذر ماه عملیات روسازی آن به اتمام می رسد.
محبوب حیدری افزود: در حال حاضر ۵۸ دستگاه سنگین و ۱۲۵نفر بصورت مستقیم در این مسیر فعال هستند و تا پایان نیمه ۱۴۰۰ کل مسیر از همه حیث به اتمام رسیده و کل مسیر اردبیل تا مشکین شهر چهار بانده می‌شود.

۹۹/۶/۱۹ ۱۲:۴۷

گلنگدر و راه آهن چندين ساله چسبيدن به شهر ، چند بار اقدام به الحاق آنها به محدوده شهري نمودند ولي موفق نشدند نظر موافق وزارت کشور را جلب نمايند
با اين حساب الحاق سبيز به محدوده شهري غيرممکن است

۹۹/۶/۱۹ ۰۰:۳۴

درود بر شما همشهریان نقطه سنج و فهیم

دقیقا زمان 28 مرداد 94 میباشد یعنی چیزی در حدود پنج سال و سه ماه
حتما تا الان پروژه های فراوانی در همه زمینه ها صورت پذیرفته و ما اندر خم کوچه سر گردانیم و مایه تاسف میباشد.

۹۹/۶/۱۸ ۲۲:۲۹

این خبرت مال سه,چهارسال پیش مشگین شهره.
ازاون سال تاکنون پیشرفت های دیگه ای هم داشتند.
شماپارس ابادروهم مقایسه کن جالبه سال۷۱شهرستان شده,فرودگاه,کشت وصنعت بزرگ,پایاب بزرگ ابی,باراندازریلی,بزرگترین خانه شمالغرب روداره بااینکه نقطه مرزی هستش.
متاسفانه مردم میانه فقط مدعی هستند.

۹۹/۶/۱۸ ۲۲:۱۴

همشهریان گرامی

پروزه های عمرانی مخصوصا راهسازی در استان خود ما به مراتب در سطح بالایی در حال انجام میباشد. در این میان فقط کلاه شهر ما بی نمد مانده است.
در اینجا گزراش رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آقای بهبودی را خدمتتان ارایه مینامیم:

نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود
نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود
ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های زیربنایی استان پرداخت و گفت: نیمی از پروژه‌های آزادراهی کشور در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

داود بهبودی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 50 درصد از پروژه‌های آزادراهی که در کل کشور اجرا می‌شود، متعلق به استان و شامل شش قطعه «مراغه-هشترود»، «تبریز- ارومیه»، «رینک دوم تبریز»، «مرند- تبریز- بازرگان»، «خواجه-ورزقان» و آزادراه «تبریز- سهند» است.

وی افزود: مجموعه سرمایه گذاری‌های انجام شده در این پروژه‌های آزادراهی، حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و نزدیک به 50 درصد آن آورده بخش خصوصی است.

وی با بیان این‌که یکی از الزامات توسعه، توجه به پروژه‌های زیربنایی است که در این عرصه توسعه شبکه راه‌ها، حمل و نقل و ترانزیت حرف اصلی را می‌زند، تشریح کرد: در حال حاضر حدود شش هزار کیلومتر راه همسنگ در استان وجود دارد که شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد: در فصل کاری سال 97-98 حدود 240 کیلومتر به مجموعه شبکه آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی استان، 370 کیلومتر به راه‌های روستایی و 140 کیلومتر به مجموعه راه آهن استان اضافه شد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته روی محورهای پرترافیک استان و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی تمرکز زیادی داشتیم به طوری که با تکمیل قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه حدود 34 کیلومتر به راه‌های استان اضافه شده و عملیات اجرایی قطعه ششم این آزادراه نیز به طول 32 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال 98 همچنین بیش از 30 کیلومتر از جاده تبریز- اهر تکمیل شد و امیدواریم در سال جاری 12 کیلومتر باقی مانده نیز به اتمام برسد و جاده کاملا شکل بزرگراهی به خود گیرد.

بهبودی یادآور شد: یکی از مهمترین پروژه‌های زیربنایی استان آزادراه مرند- تبریز- بازرگان است که محور تبریز – مرند آن در قالب یک پروژه مشارکتی درحال اجرا است و با به بهره برداری رسیدن آن یکی از حلقه‌های مفقوده شبکه ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت حمل و نقل ریلی استان نیز پرداخت و گفت: در سال گذشته بخشی از آرزوی دیرین آذربایجان شرقی تحقق یافت و قطعه میانه به بستان آباد راه آهن میانه – تبریز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، قطعه تبریز تا بستان آباد نیز که حدود 40 کیلومتر است، امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل درون شهری، فاز سه قطار شهری تبریز (به طول شش کیلومتر) و خط یک (به طول 17 کیلومتر) از ایستگاه ائل گلی تا لاله به بهره برداری رسیده و مسافرگیری این محور شروع شده است و عملیات احداث خط دو نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد: در سال 99 برای اولین بار احداث خط سه متروی تبریز در قانون بودجه درج شد و عملیات اجرائی آن در آینده ای نزدیک آغاز خواهد شد و بدین ترتیب شبکه درون شهری کلانشهر تبریز به یک استاندارد قابل قبول خواهد رسید.

دوستان امیدوارم مرا به علت تکرار مجدد مطالب پایین ببخشید ولی لازم دانستم دوباره تکرار نمایم:

بدلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان میانه و با کمی مطالعه و بررسی و ارایه دلیل در کمسیونهای مربوطه میتوان بودجه آنها را نیز از ردیف بودجه ملی لحاظ و سپس از ان ردیف تامین نمود.
و در این زمینه نمایندگان میتوانند با ارایه گزارش مربوطه و دلیل های قانع کننده و مقایسه ان مثلا با استان اردبیل در مجلس و کمسیونهای مربوطه و جلسات کمسیونهای مجلس با وزیر در مرکز و همچنین در استان با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی نقش بسیار تعین کننده ای داشته باشند و فرماندار ویژه نیز میتواند موارد مشروحه را از استان دنبال نمایند.

پس همشهریان عزیز بیایید وظیفه خود را در انتخابها و انتصابها چه مجلس چه شورا و چه تشکل های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مدیران و روسا و .... درست انجام دهیم و همیشه مطالبه گر جدی و منتقد منصف همراه با ارایه راهکار و ساعی در پیشرفت شهرمان باشیم.

با احترام
محمد رضا

۹۹/۶/۱۸ ۲۱:۱۹

باسلام.کاملابانظرشماموافقم.
ببین چطوراستاندارکاری وپرتلاشی دراردبیل دراین بیست وپنج سال بودندکه یکی ازاستاندارهاش شهردارتهران سپس رییس جمهورکشورشد(احمدی نژاد)
ویکی ازاستاندارهاش هم وزیرراه وشهرسازی واکنون نائب رییس مجلس(نیکزاد)

۹۹/۶/۱۸ ۲۱:۰۱

دوست و همشهری عزیز

بنده با معنی کار جهادی و مدیریت جهادی نا آشنا نبوده و نیستم و به مفاهیم و معانی آن کاملا واقفم.
و آن آنرا منافی با علم و منطق عرض نکردم.
در اینجا لازم نیست فلو چارت و شرح مراحل انجام یک پروژه ملی و یا محلی را خدمتتان عرض کنم مسلما شما بر اساس تحصیلاتتان بیشتر از من به این مسایل احاطه دارید.
پس کار و مدیریت جهادی بنا به تعریف بنده میتواند شتاب دهنده مراحل بالا باشد.
دوست بسیار عزیز بنده قصد ایرادگیری از متن خوب شما نبوده بلکه بررسی دقیق ان و کاربردی کردن آن میباشم.
و برای همه موضوعات دوستان دیگر نیز اگر انتقاد داشته باشم همیشه منصفانه بوده و خواهد بود به همراه راهکار برای نقد موضوع مورد نظر .
البته به اندازه ای وقت و سوادم اگر بتوانم.

با احترام
محمد رضا

۹۹/۶/۱۸ ۲۰:۱۶

همشهری عزیزاین امارشمادوسال پیش هست،الان بزرگراه مشگین اردبیل کمترازبیست کیلومترتااتمامش باقی مانده کل پروژه هم نودکیلومتره,کلاپنج سال نمیشه شروع شده هفتادکیلومتربزرگراه شده,کاش همشهریان برندببینند.جاده مغان هم دراولویته بزرگراه بشه انقدروزیرراه راتحت فشارقراردادندتاتوجیه شده،بیله سوارگرمی به قرارگاه خاتم سپرده شده.
والابودجه گیرشون کم نظیره پایاب سدسبلان,عمارت,کوثررومطالعه کنیدکه بودجه های چند صدمیلیاردی هستش.
راه اهن وجاده سرچم اردبیل که قبلادوستان گفتند.
هدف گذاری کردندهرساله حداقل شصت کیلومتربزرگراه ایجادکنندتاکنون هم صدوهشتادکیلومتربزرگراه دارند.
راه کلوردرام چندروزتعطیل بوداستاندارروتحت فشارگذاشتندازنوبخت اعتبارگرفت تاازسرگرفته بشه.
درمردم میانه این اراده عزم وجودنداره.

۹۹/۶/۱۸ ۱۹:۴۷

دوست عزیز معنای کار جهادی این است که بخاطر هدفت با تمام وجود کار کنی بعضی از دوستان کلمه جهاد را منافات با علم و منطق میدانند

که متاسفانه این امر در میان مسئولین کمتر دیده میشود

اگر آمار را بررسی بفرمایید متوجه می شوید که از سال ۹۲ به هر دلیلی بعد بودجه عمرانی در کشور بشدت کاهش یافته است در صورتی که از سال ۹۶ به بعد بودجه راههای استان اردبیل هر ساله چندین برابر افزایش یافته است

این افزایش در کل استان آذربایجان شرقی نبوده و هرساله شاهد کاهش بودجه بوده ایم

پس مطالبه همگانی در اردبیل وجود دارد و مدیران اردبیل کل استان را به یک چشم نگاه میکنند و استانی فکر میکنند

این فرهنگ مطالبه باعث شده است که مدیران جهادی کار کنند

نمونه اش پروژه های فعال راهسازی در کل استان اردبیل است

پروژه های مختلف گردشگری هم هست ولی من به راه اکتفا میکنم.

۹۹/۶/۱۸ ۱۷:۲۶

قابل توجه مسولین محترم استان اذربایجانشرقی
قابل توجه مسولین ونمایندگان شهرستان میانه
لطفا یک تکونی بخورید.....

۹۹/۶/۱۸ ۱۷:۰۰

تو لرستان جاده جایگزین دیگه‌ای نداشت اینکارو کردن ولی اردبیل میتونه از مسیر ارزانتری بزرگراه بشه

۹۹/۶/۱۸ ۱۱:۵۵

میشه بفرمایید مدرک تحصیلی حضرت عالی چیه که در همه زمینه ها نظر میدید

۹۹/۶/۱۸ ۰۷:۵۹

همشهریان محترم

بنظر بنده مقایسه استان اردبیل با استان آدربایجانشرقی صحیح میباشد که در این مقایسه واضح است که با توجه به آمار های موجود استان آذربایجانشرقی با امتیاز بالا برنده میدان میباشد. که در صد امار بالای آن در مرکز یعنی تبریز متمرکز بوده و درصد امار متوسط آن در دیگر شهرهای استان و درصد بسیار پایینی از امار در شهرهایی مثل میانه میباشد. ولی در استان اردبیل تقریبا نه بطور کامل ـ درصد ها متوازن میباشد.
در اینجا بنده مصاحبه و گزارش فرماندار شهرستان مشگین شهر را به سمع و نظر شما میرسانم تا مقایسه ای بین شهرستانهای دو استان بنماییم.
البته همشهریان عزیزمان که سالهای قبل به این شهرستان سفر
کرده باشند میدانند که واقعا در حد یک روستای بزرگ بود.
حال بدلیل مدیران کاردان و دلسوز و مردم وظیفه شناس خود چقدر پیشرفت نموده اند.

ابراهیم امامی فرماندار مشکین شهر اظهار کرد: پروژه 4 بانده کردن جاده مشگین اردبیل از بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان اردبیل است که با اهتمام دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی 4 بانده کردن 15 کیلومتر از جاده مشگین اردبیل به پایان رسیده است و این پروژه با حضور مسئولان کشوری و استانی طی هفته آینده با اعتبار 15 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: کلنگ 4 بانده کردن جاده مشگین اهر نیز به زودی به زمین زده می‌شود و تا کنون گام بسیار مهمی در اجرای طرح روکش جاده مشگین اهر انجام شده و تنها 5 کیلومتر از این جاده روکش نشده که این امر نیز به زودی اجرایی می‌شود.

امامی افزود: در حوزه آسفالت جاده‌های روستایی نیز در شهرستان مشگین شهر اقدامات بسیار قابل قبولی انجام شده است و تمام راه‌ روستاهای بالای 50 خانوار شهرستان مشگین شهر از آسفالت برخوردار شده و آسفالت راه‌های روستایی زیر 20 خانوار نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های اساسی در مدت زمان مشخص تمام راه‌های روستایی زیر 20 خانوار از آسفالت برخوردار خواهند شد، گفت: عملیات روکش خط کشی و لکه گیری در جاده‌های شهری و روستایی مشگین شهر با جدیت ادامه دارد.

گاز رسانی به 37 روستای شهرستان مشگین شهر در سال گذشته

فرماندار مشگین شهر با اشاره به اینکه در سال 93 گازرسانی به 37 روستای شهرستان مشگین شهر انجام شده است، گفت: این در حالی است که از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 62 روستای شهرستان مشگین شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده بودند.

امامی بیان کرد: طی زمان مشخص تمامی روستاهای شهرستان مشگین شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و در آینده نزدیک جشن برخوردار شدن تمام روستاهای مشگین شهر از نعمت گاز طبیعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای بالای20خانوار شهرستان مشگین شهر از برق برخوردار هستند، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برق‌رسانی به آبادی‌های زیر 10 خانوار نیز انجام شده که تا پایان سال این آبادی‌ها نیز از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

فرماندار مشگین شهر گفت: طرح پایلوت جی آی اس با محوریت تعویض سیم‌های برق و کابلی کردن برای اولین بار در شهرستان مشگین شهر آغاز شده است و در این راستا 150 کیلومتر از سیم‌های تیر برق شهری و روستایی مشگین شهر تعویض و کابلی می‌شود.

3500 هکتار از اراضی دیم مشگین شهر آبی می‌شود

امامی با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی به مناطق مرزی گفت: در این راستا 910 میلیارد ریال برای سد احمد بیگلو و رودخانه‌های مرزی مشگین شهر اختصاص داده شده که با بهره برداری از این پروژه 3 هزار و 500 هکتار از راضی دیم شهرستان مشگین شهر به آبی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: سد اونار مشگین شهر نیز که در 25 سال گذشته راکد مانده بود با اهتمام دولت و مسئولان استانی با سازه‌ها و پوشش‌های استاندار ملی در آینده‌ای نزدیک ساماندهی می‌شود که با بهره برداری از این سد تحول عظیمی در بخش کشاورزی منطقه به وجود خواهد آمد.



فرماندار مشگین شهر تصریح کرد عملیات آبرسانی به شهرستان مشگین شهر نیز با اعتبار 4 میلیارد و 300 میلیون تومان آغاز و تا کنون 95 درصد از اجرای این پروژه انجام شده و بقیه نیز در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه امسال نیز 21 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی و ساماندهی آب شرب شهرستان مشگین شهر اختصاص داده شده است، افزود: سدهای بنی هاشم 1 و 2، شهید سلیم زاده نیز ساماندهی می‌شود که با بهره‌برداری از این سدها تحول عظیمی در آبرسانی شرب و بخش کشاورزی اتفاق خواهد افتاد.

وی از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی آب فاضلاب روستایی مشگین شهر خبر داد و گفت: 3 میلیارد نیز برای ساماندهی آب فاضلاب شهری اختصاص داده شده که با اهتمام ویژه دولت تا سال 95 این طرح‌ها اجرایی می‌شوند.

اعتبارات عمرانی شهرستان مشگین شهر دو برابر افزایش یافته است

فرماندار مشگین شهر گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان مشگین شهر نسبت به سه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است و این در حالی است که اعتبارات حوادث شهرستان مشگین شهر نسبت به سالهای گذشته 25 برابر شده که در نوع خود یک اقدام بسیار اساسی توسط دولت یازدهم است.

امامی افزود: اعتبارات عمرانی شهرستان مشگین شهر در سال 93 بیش از 45 میلیارد تومان بود که این اعتبارات شامل اعتبارات ملی، استانی و ماده 180 است و این اعتبارات در راستای توسعه عمران شهرستان مشگین شهر هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات بسیار اساسی در حوزه عمرانی شهرستان مشگین شهر انجام شده است، گفت: با اهتمام دولت و حمایت‌های مسئولان استان امام جمعه محبوب و نماینده مردم مشگین در مجلس شهر هم اکنون فعالیت‌های عمرانی در تمام نقاط شهرستان مشگین شهر ادامه دارد.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: امسال نیز با حمایت‌های ویژه دولت تحولات عظیمی در حوزه عمرانی شهرستان مشگین شهر به وجود خواهد آمد و شهرستان مشگین شهر شاهد توسعه و پیشرفت دو چندانی خواهد شد.

2200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مشگین شهر انجام شده است

امامی با بیان اینکه در سال 93 سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعهد سرمایه گذاری 2 هزار و 200 میلیارد تومان در مشگین شهر را بر عهده گرفته‌اند، گفت: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های گردشگری و کشاورزی است .

وی تصریح کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی امسال بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان مشگین شهر به بهره برداری رسید که راه اندازی این پل معلق باعث افزایش دو برابری گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان مشگین شهر شده است.

فرماندار مشگین شهر افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان مشگین شهر اقدامات بسیار قابل توجهی انجام شده است و امسال شاهد تحولات عظیمی در بخش سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و کشاورزی منطقه خواهیم بود.

امامی بیان کرد: زیر ساخت های سرمایه گذاری در شهرستان مشگین شهر فراهم شده است و عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پل معلق مشگین شهر شامل رستوران ، ورزش‌های هیجانی ، بالن سواری نیز به زودی به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری ولزیر نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال بهره برداری است،بیان کرد: امسال شهرستان مشگین شهر از نظر سرمایه گذاری بخش خصوصی به یک شهر رویایی در کشور تبدیل می‌شود.

فرماندار مشگین شهر تصریح کرد: سالانه 100 هزار کوه نورد از قله سبلان در مشگین شهر بازدید می‌کنند در راستا ارائه خدمات تفریحی و ورزشی دو کمپ کوه نوردی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قله سبلان راه اندازی می‌شود.

امامی از آغاز مطالعات اولیه اکتشاف معدن مشگین شهر با سرمایه گذاری 50 میلیارد تومانی بخش خصوصی خبر داد و افزود: شهرستان مشگین شهر از نظر بخش معدن ظرفیت‌های بسیار عظیمی دارند که می تواند اقتصاد منطقه را پویایی بخشد.

عملیات آبرسانی به 15 روستای بخش ارشق مشگین شهر از سد احمدبیگلو آغاز شد

فرماندار مشگین شهر از آغاز اجرای عملیات آبرسانی به 15 روستای بخش ارشق مشگین شهر با اعتبار 3 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این 15 روستای بخش ارشق در آینده‌ای نزدیک از نعمت آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.



امامی بیان کرد: با آبرسانی از مجتمع دره‌بیلی، سد سبلان و مجتمع رضی تمامی روستاهای بخش ارشق مشگین شهر از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند و این امر می تواند علاوه بر خوشحالی اهالی ارشق باعث کاهش مهاجرت از منطقه ارشق مشگین شهر شود.

وی با اشاره به اینکه بخشداری ارشق در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه منطقه رشق اقدامات بسیار اساسی و قابل توجهی انجام داده است، گفت: برگزاری همایش سرمایه گذاران مقیم ارشق در تهران و حضور چند سرمایه گذار بخش خصوصی در ارشق نمود این امر است.

فرماندار مشگین شهر بیان کرد: کشت زعفران و پسته نیز در بخش ارشق مشگین شهر موفقیت آمیز بوده است و کشت این دو محصول علاوه بر کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باعث رونق اقتصاد منطقه شده است.

امامی با اشاره به اینکه اهالی بخش ارشق مشگین شهر در تولید فرش و صنایع دستی نیز مهارت فوق العاده ای دارند، بیان کرد: اعتبارات ویژه‌ای برای ارائه تسهیلات به تولید کنندگان فرش و صنایع دستی اختصاص داده شده که تا کنون برای 200 نفر تسهیلات ارائه شده است.

25 هزار عشایر در ییلاق‌های مشگین شهر اسکان یافته‌اند

فرماندار مشگین شهر با اشاره به اینکه عشایر سلحشور مشگین شهر نقش بسیار اساسی در تولید مواد غذایی دارند، گفت: 25 هزار عشایر جهت تولید مواد غذایی و پرورش دام در ییلاق‌های مشگین شهر اسکان یافته‌اند.

امامی افزود: بخش کشاورزی به ویژه دامپروری و تولید مواد غذایی با حضور عشایر سلحشور رونق دو چندانی در شهرستان مشگین شهر یافته است و عشایر مشگین شهر همیشه در صحنه‌های حساس کشور پیشگام بوده‌اند.

وی تصریح کرد: سامانه تگرگ زدایی با اعتبار 500 میلیون تومان برای اولین بار در شهرستان مشگین شهر رسد و این سامانه نقش بسزایی در کاهش حوادث طبیعی از جمله سزمازدگی و تگرگ زدایی خواهد داشت.

بقعه شیخ حیدر مشگین شهر ساماندهی می‌شود

فرماندار مشگین شهر با اشاره به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور به مشگین شهر، گفت: براساس دستور رئیس سازمان این بقعه تا یک ماه آینده به صودت استاندار ساماندهی می‌شود.

امامی بیان کرد: مجموعه‌های تجاری پارکینگ بقعه شیخ حیدر مشگین شهر در مساحت 3 هکتار در حال راه اندازی است و برای راه‌اندازی مجموعه‌های تجاری و پارکینگ بقعه شیخ حیدر مشگین شهر 1 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: با اهتمام رئیس سازمان میراث فرهنگی منطقه باستانی شهریری مشگین شهر به سایت موزه تبدیل می‌شود و این منطقه تحول عظیمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی در منطقه خواهد داشت.

پس همشهریان عزیز بیایید وظیفه خود را در انتخابها و انتصابها چه مجلس چه شورا و چه تشکل های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مدیران و روسا و .... درست انجام دهیم و همیشه مطالبه گر جدی و منتقد منصف همراه با ارایه راهکار و ساعی در پیشرفت شهرمان باشیم.

با احترام
محمد رضا

۹۹/۶/۱۸ ۰۵:۱۶

دوست بسیار عزیز و محترم

در سال 1371با تشکیل استان اردبیل موافقت گردید و در سال 1372 عملا از استان آذربایجانشرقی جدا شده و با ابلاغ وزیر کشور دولت آقای هاشمی ـ آقای محمود احمدی نژاد بعنوان استاندار اردبیل شروع به کار نمود و واقعا از جان و دل در این استان فعالیت کرد و در سه سال و اندی که در انجا حضور داشت هر سه سال بعنوان مدیر و استاندار نمونه کشور انتخاب گردید.
والبته موجب اولین سکوی ترقی کلان خود نیز شد.
و واقعا در تمام زمینه ها و مخصوصا در زمینه راهسازی که تخصص اصلی خود ایشان بود سنگ تمام گذاشت.
لازم به توضیح میباشد که اردبیل بر اساس امار موجود قبل از استان شدن دارای بدترین راههای مواصلاتی بوده و همچنین در زمینه صنعت نیز دارای تنها بیست الی سی کارگاه تولیدی کوچک بوده است.
که زیر بنای توسعه استان از همان اول با برنامه ریزی درست و اجرای صحیح برنامه ها رقم زده شد.
و با گذشت 27 سال تلاش 9 استاندار و صدها مدیر کاردان و مدبر براه اصولی و صحیح خود ادامه دادند و اکنون استان اردبیل دارای 131 کیلومتر بزرگراه و 716 کیلومتر راه اصلی و 702 کیلومتر راه فرعی و 4738 کیلومتر راه روستایی میباشد و بیش از 600 واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی فعال است.
البته در تمام زمینه ها پیشرفت قابل توجه صورت گرفته است که بنده به دو مورد آن اشاره نمودم.
پس کارها اصولی و علمی و برنامه ریزی شده انجام پذرفته است نه جهادی.
توضیحا اکثر پروژه های راه سازی این استان از ردیف بودجه ملی بوده که موجب شده با وجود محدودیت های ردیف بودجه استانی همه پروژه های استان اردبیل فعال و در حال پیشرفت باشد لذا بدلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان میانه و با کمی مطالعه و بررسی و ارایه دلیل در کمسیونهای مربوطه میتوان بودجه آنها را نیز از ردیف بودجه ملی لحاظ و سپس از ان ردیف تامین نمود.
و در این زمینه نمایندگان میتوانند با ارایه گزارش مربوطه و دلیل های قانع کننده و مقایسه ان مثلا با استان اردبیل در مجلس و کمسیونهای مربوطه و جلسات کمسیونهای مجلس با وزیر در مرکز و همچنین در استان با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی نقش بسیار تعین کننده ای داشته باشند و فرماندار ویژه نیز میتواند موارد مشروحه را از استان دنبال نمایند.

با احترم
محمد رضا

۹۹/۶/۱۸ ۰۰:۴۳

۱)مقایسه وضعیت جاده ها در محدوده استان آذربایجان شرقی(میانه) با محدوده استان اردبیل 

۲) مقایسه وضعیت لکه گیری محورهای خلخال-کوثر  خلخال- اسالم با محور های میانه 

۳) مقایسه ردیف بودجه پروژه های راه استان اردبیل که ملی است با ردیف بودجه پروژه های میانه که همگی استانی است.

۴) مقایسه روند اجرایی بزرگراه اردبیل سرچم با میانه سرچم

برادر عزیزم اگر بخواهیم مقایسه کنیم موارد برای مقایسه زیاد است. 

به عنوان نمونه یک روز جمعه می توانید بازدیدی از پروژه بزرگراه اردبیل سرچم داشته باشید که حداقل در پنج نقطه دارای تجهیز کارگاه بوده و حتی روز جمعه هم تعطیل نمی شود و حداقل دو گریدر با پنج غلطک در هر تجهیز کارگاه مشغول بکار است. همین را مقایسه کنید با پروژه بزرگراه میانه سرچم که در خواب تابستانی و زمستانی است.

۹۹/۶/۱۷ ۱۹:۰۷

آقای مهندس آزاد منش عزیز
مقایسه چی با ما؟؟!!؟؟
لطفا مشخص بفرمائید تا جواب درست و علمی داده شود. و نتیجه گیری درستی از مطالب مطرح شده حاصل شود و سپس راهکارهای پیشنهادی درستی از طرف همشهریان اهل فن به موارد ذکر شده ارائه شود.
در غیر اینصورت بحثها دردی را دوا نمیکند.

با احترام
محمدرضا

۹۹/۶/۱۷ ۱۶:۰۷

باسلام هر طرح و نقشه ای برای راههای استان و شهر بکشید فعلا عقیم و محکوم به شکست صددرصدیست چون دولت با محدودیت شدید مالی مواجه هست وهر چه در چنته دارد بیشتر برای شهرهای سوگولولوازجمله ازجمله تهران و اصفهان ونه اردبیل دارد خرج میکند وراجب اردبیل هم بگوئیم آواز دهل از دور خوش است واگر راههای اردبیل در حال شکوفاییست این بخاطر لیاقت مسئولان اردبیل باید باشد ونه منابع دولتی دولت فعلا دست خودرا در جیب مردم کرده است و

۹۹/۶/۱۷ ۱۲:۰۰

باسلام- یه ماه پیش مسیر اهلند رو رفتم. تا اردبیل جاده پر از چاله چوله(خندق) بعد تعمیر جلوبندی رفتم.

۹۹/۶/۱۷ ۱۱:۱۴

من مسیر نیر - ارموداق رو رفتم در محدوده میانه تا بیاد برسه به شهر میانه نیاز به جاده صاف و عرض داریم نه این که بیان جاده فعلی رو تعریض کنن
اینطوری هر هزینه ای بزارن برباد رفته است و نمیتونه مسیر پر رفت و امد و مسافرپذیر ( نه گردشگر پذیر)
نتیجه این که در هر صورت برای میانه خیلی پرهزینه خواهد بود.

۹۹/۶/۱۷ ۱۱:۰۴

ضمن تشکر از مطلب خوب دکتر آزادمنش
در مسیر پلدختر در لرستان همچین سیری رو کردن اوتوبان و برای خودش عوارض جدا از راننده ها میگیرن
کار نشد نداره

۹۹/۶/۱۷ ۰۹:۲۳

توجیه نخست شما در ارتباط 50 روستای کاغذکنان به این جاده نمی تواند چندان مقبول باشد. نه 50 روستا بودنش و نه اتصال تمام 50 روستا به این جاده. جمعیت مجموع تمام این روستاها در مقابل یک شهری که روی خط ترانزیت بین المللی قرار دارد، از اهمیت کمتری برخوردار است. ضمن این که آنجا یک جاده دو طرفه است ولی اگر قرار بود جاده قدیمی میانه را تقویت کنند با هزینه ای کمتر، آن را بزرگراه می کردند و اکنون نیازی به 2 طرح بزرگراه کردن میانه و اردبیل نبود.

در مورد سطح آخرتان که هزینه احداث این جاده سرچم را فقط 150 میلیون تومان نوشته اید، لطفاً آن را در عدد 25 که ضریب تفاوت دلار بین سال 90 و 99 است، ضرب کنید وگرنه من هم می توانم بگویم در سال 60 خانه پدرم در میانه را 28 هزار تومان فروختیم!

۹۹/۶/۱۷ ۰۸:۵۰

اردبیلی ها فرد پر نفوذی مثل نیکزاد دارند که مدام اعتبار می گیرد و تلاش می کند . ما چه کسی را داریم ؟

۹۹/۶/۱۷ ۰۸:۱۰

بنام خدا
عالی بود

۹۹/۶/۱۷ ۰۰:۵۱

آقای کاغذکنانی به اطلاع شما برسانم که جاده نیرآرموداق یکی ازطرههای اتصال اردبیل به میانه قبل ازاستان شدن اردبیل بود جاده است که حدود ۳۰ سال پیش نقشه برداری وپل سازی قسمتی زیرسازی شده بود به علت جداشدن اردبیل ازتبریز این طرح نیمه کاره ماند حالا بعدازچندین سال به علت اهمیت طرح دوباره شروع به کارشده است به علت اهمیت این جاده ازلحاظ مسافت نزدیکترین مسیر اتصال به عوارضی سرچم. امنیت جاده. جاذبه گردشگری کم هزینه نسبت به سایر جاده ها درسال ۹۵ مدیران کل راه وترابری استان اردبیل و آذربایجان شرقی ازاین محل بازدید نمودند بحث این بودکه باهزینه یک تونل اردبیل سرچم میشد این جاده راساخت.
میانه به علت دورماندازاتوبان تبریز زنجان به یک شهر بن بست تبدیل شده این طرح جاده نیر میانه فرصت طلایی برای عبور مسافران وگردشگران وغیره ...ومیباشد.

۹۹/۶/۱۷ ۰۰:۱۴

سبیزباایستگاه تشکیلاتی که خواهدداشت موقعیت مناسبی خواهدداشت,میتوان سبزارباط روبه محدوده شهری الحاق کرد.

۹۹/۶/۱۶ ۲۲:۲۶

ایا آن هزینه‌ای که صرف ساختن جاده اصلی اردبیل سرچم شده نمیتوانست برای جاده میانه نیر شود؟

۹۹/۶/۱۶ ۲۲:۲۳

کدوم جاده بهتره کاری ندارم ولی هزینه دویست میلیاردتومنی سال نودمیدونی به پول امروزچقدرهست؟؟؟

۹۹/۶/۱۶ ۲۲:۱۵

ناراحتی تان را درک میکنم من این متن را بدون کم و کاست انتشار میدهم و قضاوت با همشهریان عزیزم

شما اصل موضوع را ول کرده اید و در حاشیه سیر میکنید

لااقل خودتان را معرفی میکردید 

۹۹/۶/۱۶ ۲۱:۰۲

فقط اینو میتونم بگم میانه خیلی وقته قطع نخاع شده!!!!مردم میانه بی اعتناترین مردم روی زمین هستن،،،،مردم سوزباز،بی اعتنا،،،

۹۹/۶/۱۶ ۲۰:۳۹

با سلام
جناب آقای نائبی همین جاده سرچم اردبیل راه ارتباطی بیش از پنجاه روستای بخش کاغذکنان و شهرستان میانه است و به واسطه آن کارخانه های گچ میانه محصولاتشان را به آسانی به استان اردبیل ارسال می کنند.
اگر نقشه را نگاه کنید این جاده بصورت مستقیم از شمال به جنوب و به اتوبان تبریز زنجان وصل می شود و راه ارتباطی چندین شهرستان و بخش های زیادی است و از ۱۸۰ کیلومتر طول این جاده شاید ۴۰ کیلومتر آن محدوده کوهستانی باشد و در زمان احداث مطالعات بزرگراهی آن را نیز انجام داده اند و از داخل هیچ روستا و شهری عبور نمی کند.

جاده نیر آرموداق یک جاده ی بین روستایی است و قابل مقایسه با جاده سرچم اردبیل نیست و نمی تواند باشد.
ضمنا کل هزینه ی انجام شده برای این جاده ۱۱۰ یا ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و هزینه ی سرسام آوری نیست.

۹۹/۶/۱۶ ۲۰:۳۸

این هم شوی تبلیغاتی ست,خودشان میدانندبزرگراه کردن کجل باان دوازده تاتونل تقریباغیرممکن هست.
بنظرمیرسه انهاهم نخواهندتوانست چهل کیلومتری کجل تامزرعه(سه راهی فیروز)راچهاربانده کنند.تونل دوقلوهم کارسازنیست چون یکطرف دره قزل اوزن هست طرف دیگرهم کوههای موازی.

۹۹/۶/۱۶ ۲۰:۲۱

قصد دارند راه‌اهن تبریز هم به سبیز وصل کنند که دراین‌صورت ریل از کنار میانه رد میشه

۹۹/۶/۱۶ ۲۰:۱۷

با سلام.
چهار بانده شدن جاده سرچم از سمت سرچم به طول ۵۰ کیلومتر تا انتهای حوزه شهرستان میانه هم نمی رسد. (تا سه راهی روستای رشید آباد) و فعلا تصمیمی بر چهاربانده کردن مناطق کوهستانی ندارند. از سمت اردبیل هم قراره تا اولین پل چهار بانده شود.

۹۹/۶/۱۶ ۲۰:۱۳

میانه هرچقدرازراه اهن شانس اورده,به همان میزان ازجاده محروم مانده،یحتمل وزیرراه میگویدمیانه که اینهمه راه ریلی داردچه نیازی به بزرگراه دارد.
بازدیدمیدانی معاون یاوزیرراه ازجاده های مواصلاتی میانه انهارامجاب به تخصیص اعتباربیشترکند.

۹۹/۶/۱۶ ۲۰:۱۰

پول هست خیلی هم هست فقط برای میانه نیست

۹۹/۶/۱۶ ۱۹:۲۷

از وقتی خواندم در حیرت ام . در حیرتم از اراده جمعی مسئولانش و بر زبانم این دعا جاری که خدا همه خادمانشان را عاقبت به خیر کند و موفقشان بدارد . 

کاش .... 

۹۹/۶/۱۶ ۱۹:۱۶

بله درسته از ایستگاه زاویه هم خط ریلی به ایستگاه سبیز وصل میشه به این ترتیب که اگر قطاری از تهران به اردبیل برود در ایستگاه پلدختر جدا شده و به ایستگاه سبیز می رسد و اگر قطاری بخواهد از تبریز به اردبیل برود در ایستگاه زاویه جدا شده و به ایستگاه سبیز می رسد پس از اتمام راه آهن میانه اردبیل، میانه یکی از معدود شهرهایی می شود که صاحب دو ایستگاه مسافری تشکیلاتی می شود همچنین دورتادور میانه بوسیله خط آهن احاطه می شود یعنی از شهر میانه به هر سمتی حرکت کنی به ریل قطار می رسی که این هم در نوع خودش کم نظیر است

۹۹/۶/۱۶ ۱۹:۰۰

آقای دکتر!!!!!!!!!! شما هم احتمالاً هوای ریاست به سرت زده !!!!!!!! با این مقاله های باصطلاح مطالبه گرانه نمایش خوبی راه انداختی!!!!!!!! ذات امثال شما واسه بیشتر مردم مشخص شده!!!!!! متأسفم واسه اون افرادی که گول انسانهای هزار چهره ای مثل شما رو میخورن!!!!!!!

۹۹/۶/۱۶ ۱۸:۵۷

با سلام

ضمن تشکر از مطلب ارسالی آقای آزادمنش که درد مزمن همه مارا یادآوری نمود و همه را برای چندمین بار غمگین نمودند

در زمینه راه های مواصلاتی میانه همه گفته ها گفته شده اکنون وقت عمل و مطالبه جدی است

وقتی مسئولین با دیدن . شنیدن این همه تصادف و کشته و مجروح و اذیت و آزار مردم در جاده ها هیچ تکانی به خود نمیدهند باید با شدت عمل بیشتری تذکر داد

در این زمینه میتوان یک متن رسا و علمی و عملی تهیه و به امضا اهالی مناطق اطراف میانه رسانده و ابتدا فرمانداری و سپس استانداری را در جریان امر قرار داد

راههای مواصلاتی میانه در مقایسه  با اردبیل که سهله در مقایسه با شهرهای استان خودمان نیز مایه سرافکندگی مان میباشد

دراین زمینه میتوان از اطلاعات علمی و عملی دوستان مطلع استفاده نمود تا مطالبات مطالعه شده مطرح گردد

۹۹/۶/۱۶ ۱۸:۴۴

به نام خدا.
بنظرم اقای اسماعیلی بااقای نیکزادجلسه ای برگزارکنند،لااقل بودجه سال اینده شهرستان میانه درمجلس افزایش قابل ملاحضه یابد.
ازهم اکنون بایدرایزنی هابرای افزایش اعتبارراههای میانه انجام گیرد.

۹۹/۶/۱۶ ۱۸:۰۰

تمامی مردم و مسئولین مدیون شما و تمامی همرزمانتان هستند چه آنهایی که رفتند و شهید شدند و چه آنهایی که رفتند و سرافرازانه برگشتند.

خواهش میکنم بیایید جلو و طلایه دار در مطالبه گری کار جهادی باشید

تماشا کردن و غصه خوردن مشکلی را حل نمی کند.

۹۹/۶/۱۶ ۱۷:۴۷

ممنون ولی درگوگل سرچ کردم درزاویه به راه اهن میانه_بستان ابادوصل میشود؟
وسوال دیگراینکه چرابه موازات شهرچای ازایستگاه قطارکنونی شروع نشده؟باتشکر

۹۹/۶/۱۶ ۱۷:۴۵

این متن شما مرا به گریه انداخت اگه واقعا اون زمان رضاشاه جاده را از میانه نمی برد آیا کسی برای میانه جاده می ساخت!!!!
خصوصا 41 سال است میانه یک متر هم اتوبان نساخته اند. این مرا به گریه انداخت که ما لقب شهر شهدای زینبیه را داریم و 1200 شهید تقدیم اسلام کردیم این است رفتار با مردم مظلوم یک شهرستان؟؟؟

۹۹/۶/۱۶ ۱۷:۳۲

باسلام وتشکرازمطلبتان.درموردجاده اهلندبه نکته خوبی اشاره کردید.
بنده درخلخال دانشکده پرستاری دانشجوبودم،دقیقایادم هست جاده ای پرازچاله وترک خوردگی اسفالت.نمیدانم شایددرطول چهل سال اسفالت بخودندیده.
دعامیکردم زودتربسلامتی ردشویم.جاده ای که شایدیک ساعت هم طول نکشدبخاطرترس ازخسارت وواژگونی به اهستگی وبااحتیاط ردمیشدونزدیک دوساعت طول میکشید.وقتی به تقاطع گنجگاه به فیروزابادوجاده جدیدخلخال میرسیدیم ماشین باسرعت بیشترمیرفت.
یادم هست برادرم میگفت دیگرخسته شده که مرابه خلخال برده وبرگردانده.به همین خاطرهردوماه یکبارمیومدم.
میانه هم به اقدامات جهادی درحوزه راه نیازداره

۹۹/۶/۱۶ ۱۷:۱۴

راه آهن اردبیل از ایستگاه پلدختر در نزدیکی روستای بالش کندی از راه آهن زنجان میانه جدا و در ساحل شرقی رود قزل اوزن تا روستای شهیدلو کشیده می شود و توسط پلی عرض قزل اوزن را طی می کند و از شمال آچاچی به جاده زنجان میانه می رسد و سپس کمی پایین تر از روستای سبیز یک ایستگاه مسافری تشکیاتی احداث می شود و پس از عبور از نزدیکی گوندوغدی به سد شهریار می رسد و از حاشیه رود قزل اوزن در نزدیکی فیروز آباد به جاده سرچم اردبیل می رسد و تا اردبیل در امتداد این جاده کشیده می شود

۹۹/۶/۱۶ ۱۷:۰۲

( با همان آزادمنش راحت ترم)

نکته ای که فرمودید کاملا درست است ولی این نکته را هم باید در نظر داشته باشیم که در اردبیل اراده جمعی بین مسئولین در جهت آبادانی وجود دارد و به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست همین آقای نیکزاد از سال 92 تابحال در حوزه تصمیم گیری کلان حضور نداشته است.

ولی میبینیم که پیشرفتهای خوبی در دوران دولت آقای احمدی نژاد صورت گرفته و در دوران آقای روحانی (با وجود کاهش شدید بودجه های عمرانی) با جدیت ادامه یافته است.

اردبیل تصمیم گرفته از بن بست خارج شود و لازمه آن سرمایه گذاری در زمینه راه و ترابری و گردشگری است که خوشبختانه سرمایه گذاری خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

باز هرگونه مقایسه را به مخاطبان محترم میسپارم

۹۹/۶/۱۶ ۱۵:۲۱

استان باوسعت کوچک خودمزیت هست،بودجه متوازن توزیع میشود.
شماوسعت اذربایجانشرقی وبالتبع شهرستان میانه رادرنظربگیریدکه بزرگترین شهرستان شمالغرب کشورهست.ایامیانه به اندازه استانی باوسعت خودبودجه میگیرد.معلوم هست خیر.
راهکارایجادشهرستان های ترک،ترکمنچای واقکندهست که خودبودجه مستقل بگیرندوگرنه باوضعیت فعلی میانه نمیتواندهم جاده سرچم هم جاده قره چمن هم جاده اهلند،هشترود،نیرو..روبهسازی کند.جاده های بیش ازسیصدروستاهم بجای خود!

۹۹/۶/۱۶ ۱۴:۴۶

فکرکنم بااین وضعیت اخرش میانه ازسمت قره بولاغ به اتوبان وصل بشه.

۹۹/۶/۱۶ ۱۴:۳۹

سوالی داشتم راه اهن میانه_اردبیل ازکدام مناطق وروستاهای میانه میگذره؟

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۵۸

ضمن تشکر از جناب آقای دکتر آزادمنش مقاله و اخبار فوق میتواند یک تذکر و تلنگری به مسولان و حتی مردم میانه باشد که چهار بانده کردن جاده میانه تبریز را غیرممکن می پنداریم در صورتیکه چهاربانده کردن جاده سرچم اردبیل با آن گردنه های صخره ای و تونلهای دوازده گانه به مراتب سخت تر از جاده میانه تبریز است.

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۳۸

جناب دکتر آزادمنش! مقاله تان درست است. خوشحالیم بخاطر نجات اردبیل از بن بست تاریخی و گله مندیم از بی عرضگی مسئولین خودمان در پهن کردن فقط 40 کیلومتر جاده ترانزیت بین المللی که متعلق به تمام کشور و اروپا و آسیاست.

اردبیل در عرض 10 سال یعنی بین 1379 تا 1389 ، دو وزیر راه و شهرسازی به کشور داد. هر دو وزیر نسبت به زادگاه خود توجه ویژه ای داشتند و اتصال به شبکه ریلی و شبکه هوایی و جاده سرچم، اردبیل را از بن بست تاریخی درآوردند.

کسی که از جاده سرچم به سمت اردبیل سفر کند، متوجه می شود که از یک مسیر ناممکن، یک جاده ممکن ساخته اند و هزینه های سرسام آوری برای شکافتن کوهها و پر کردن دره ها پرداخته اند. همین جاده مایه تأسف ملی و بومی است که چرا بجای این هزینه سرسام آور برای ساخت جاده ای مرگبار، همان جاده کهن میانه را چهاربانده نکردند تا از سمت نیر به اردبیل برسد؟

اگر کسی در روستاهای میانه به مسیر شبکه ریلی میانه ـ اردبیل نگاه کند یا از نزدیک پل های رابط دره ها یا تونلهای چند هزار متری (تا 7000 متر یعنی 7ـ6 برابر تونل قافلانکوه) را ملاحظه کند، به اراده مسئولین اردبیلی در جذب بودجه های ملی برای پیشبرد اهدافشان پی می برد.

الآن همان وزیر راه، نایب رئیس مجلس است و اگر نیکزاد وزیر را با نیکزاد نایب رئیس مجلس، متمایز بدانیم، عملاً یک رجال سیاسی دیگر از خطه اردبیل در رأس نظام است و می تواند به اردبیل مساعدت کند. 

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۲۶

جناب آقای دکتر واعظی عزیز

ممنون از محبت شما

وظیفه امثال شما و قشر مهندسی شهرستان در خصوص مطالبه گری در این حوزه بیشتر است.

از جنابعالی و دوستانتان انتظاراتمان بیش از پیش است.

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۱۸

قابل توجه اونهایی که میگندبودجه نیست،جالبه درخبرهادیدم اینهاانقدربودجه گرفتندمیخانددرسبلان هم کمربندی بزنندسرعین روبه مشگین شهروصل کنند,وجالبتراینکه دوستداران محیط زیست مخالفت کردند.

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۱۸

سلام جناب دکتر آزادمنش ضمن تشکر از متن مستند و مستدلتان تا جایی که من اطلاع دارم و به گوشم خورده به همان دلایلی که نوشتید مقایسه با شما مسئولین میانجی احداث و بهسازی 12 کیلومتر از محور میانه-نیر که سهم استان آذربایجانشرقی و میانه می باشد،با مهندس نیکزاد و سایر مسولان جهت انجام توسط استان اردبیل رایزنی انجام داده اند جالب اینکه آنها هم قول مساعد داده و در حال انجام مراحل اولیه هستند.این یعنی اینکه اهالی و مسولان استان اردبیل از هیچ تلاشی برای کسترش راههای ارتباطی و شریانهای حیاتی شان فروگذار نیستند،ولو اینکه این تلاش منجر به خرج از منابع خودشان در جاهای دیگر باشد....بقول شما مقایسه با مردم

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۱۴

باسلام
اینجا هم سرپرسرت اداره راه و شهرسازی یا بقول دیگر راه و شهرسوزی......!!! فقط و فقط به فکر منافع خودشه که مبادا از صندلی خود برکنارش کمم برادر محترم مگه جاده اهلند چند کیلومتر هست که چندین ساله نمیتونین باز سازیش بکنین اگه نمیتونین استعفا بدین یک شهرستان و نابود کردین

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۰۳

بنام خدا
خدا قوت به مسئولان دلسوز اردبیل
قابل توجه مسئولین شهرمون
تاسف به خودمون

۹۹/۶/۱۶ ۱۳:۰۱

توخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل:
جاده ترانزیت میانه نودساله هرسال بدترازپارسال.جاده سرچم اردبیل نه ساله هرسال بهترازپارسال.81=9-90

۹۹/۶/۱۶ ۱۲:۵۵

جالبه راهداری سمت کاغذکنان هم برعهده اداره کل راهداری استان اردبیل خواهدبود.کاغذکنانی هامیتونندازاسفالت باکیفیت ترددکنندمثل جاده میانه پرازچاله نخواهدبود.

۹۹/۶/۱۶ ۱۲:۱۱

تبریک به مردم عزیزکاغذکنان زودترازخودمیانه بزرگراه خواهندداشت.اعتبارپنجاه کیلومترازسرچم بطرف کاغذکنان مصوب شده،بالاخره دیریازوداجراخواهدشد.

۹۹/۶/۱۶ ۱۲:۰۸

اردبیل که از تبریز مستقل شد سریعا رشد کرد و خواهد کرد ولی،سراب هم به دلیل اینکه به اردبیل ملحق نشود امتیازات مهمی از تبریز می گیرد نمونه اش همین فرودگاه.
به نظر من اگر میانه جهاد کنند و طومار الحاق به زنجان را آماده کننند خود بخود امتیازات مهمی از طرف تبریز خواهد گرفت.
این گوی و این میدان

۹۹/۶/۱۶ ۱۲:۰۰

ایکاش میانه هم جزو استان اردبیل بود

اخبار روز