
در ارتباط با محدودیتهای بوجود آمده در عبور خودروها به محوریت مناطق مرکزی شهر میانه
ظاهر امر نشان میدهد بر خلاف انتظار فعلا نتایج مفیدی را شاهد نبودیم.
محدوده بانک ملی تا چهارراه پایین به دلیل وجود بانکهای متعدد، بازار، آستان امامزاده اسماعیل(ع) و همچنین بازار میوه فروشان و دست فروشان، همواره با ازدحام و ترافیک روبرو بوده ولی حذف صورت مسأله و ایجاد محدودیت برای خودروها باعث میشود بار ترافیکی آنجا به خیابانهای مجاور هدیه شود که ترافیک میدان نماز وبعضا قفل شدن آنجا نمونه آن میباشد.
زمان اجرای طرح نیز جای بررسی بیشتر داشت، چرا که در شرایط بحرانی کرونا و همچنین تلاقی آن با ایام عید به دلیل محدودیتهای بهداشتی و تردد خودروهای غیر بومی زمان مناسبی برای اجرای طرح نبود.
مطلب بعدی ضمانت اجرایی طرحها و قاطعیت اولیه میباشد. وقتی تصمیمی از سوی شورای ترافیک گرفته میشود و تابلو عبور ممنوع تعبیه میشود، همگان موظف به رعایت قانون میباشیم اما با عرض تاسف بنده چند روز پیش شاهد عبور دهها خودرو آن هم در عرض یک دقیقه از مناطق عبور ممنوع بودم . هم از سمت چهارراه پایین به سمت بازار (از لابلای جدول ها) وهم از سمت دره خرمن به سمت خیابان شیخ الاسلامی و میدان آزادی. این مسامحه باعث میشود قانون گریزی عادی شده و قُبح آن از بین برود.
در پایان یاد آور میشود که در طرحهای این چنینی باید کارشناسان این امر همه جوانب وتبعات موضوع را در نظر گیرند و البته بهتراست از افراد صاحب نظر بومی هم مشاوره گرفته شود و در صورتی که به نتیجه مطلوب رسیدند بدون تعلل وبا قاطعیت طرح اجرا شود
همگان بر این واقف هستیم که ۶۰ درصد میادین و تقاطع های میانه استاندارد نیستند و اغلب خیابانهای شهر کم عرض و بیشتر شبیه کوچه هستند و اینها همه حکایت از سختی و پیچیدگی کار در حوزه ساماندهی ترافیکی شهر را دارد و البته جای تشکر و قدردانی از اعضای محترم را دارد.
نگارش :سیدسجاد جمالی