کد خبر: ۹۴۷۵۸
۱۵۶۰ بازدید
۳۹ دیدگاه (۳۷ تایید شده)

تغییرات و محدودیتهای عبور خودروها در خیابانهای اصلی میانه ،موثر بوده است؟

۱۳۹۹/۱/۲۶
۱۲:۴۴

در ارتباط با محدودیتهای بوجود آمده در عبور خودروها به محوریت مناطق مرکزی شهر میانه

ظاهر امر نشان میدهد بر خلاف انتظار فعلا نتایج مفیدی را شاهد نبودیم.

محدوده بانک ‌ملی تا چهارراه پایین به دلیل وجود بانکهای متعدد، بازار، آستان امامزاده اسماعیل(ع) و همچنین بازار میوه فروشان و دست فروشان، همواره با ازدحام و ترافیک روبرو بوده ولی حذف صورت مسأله و‌ ایجاد محدودیت برای خودروها باعث میشود بار ترافیکی آنجا به خیابانهای مجاور هدیه شود که ترافیک‌ میدان نماز و‌بعضا قفل شدن آنجا نمونه آن میباشد‌.

زمان اجرای طرح نیز جای بررسی بیشتر داشت، چرا که در شرایط بحرانی کرونا و همچنین تلاقی آن با ایام عید به دلیل محدودیتهای بهداشتی و تردد خودروهای غیر بومی  زمان مناسبی برای اجرای طرح ‌نبود.

مطلب بعدی ضمانت اجرایی طرحها و قاطعیت اولیه میباشد. وقتی تصمیمی از سوی شورای ترافیک گرفته میشود و تابلو عبور‌ ممنوع تعبیه میشود، همگان موظف به رعایت قانون میباشیم اما با عرض تاسف بنده چند روز پیش شاهد عبور دهها خودرو آن هم در عرض یک دقیقه از مناطق عبور ممنوع بودم . هم از سمت چهارراه پایین به سمت بازار (از لابلای جدول ها) و‌هم از سمت دره خرمن به سمت خیابان شیخ الاسلامی و ‌ میدان آزادی. این مسامحه باعث میشود قانون گریزی عادی شده و  قُبح آن از بین برود.

در پایان یاد آور میشود که در طرحهای این چنینی باید کارشناسان این امر همه جوانب و‌تبعات موضوع را در نظر گیرند و البته بهتر‌است از افراد صاحب نظر بومی هم مشاوره گرفته شود  و‌ در صورتی که به نتیجه مطلوب رسیدند بدون تعلل و‌با قاطعیت طرح اجرا شود

همگان بر این واقف هستیم که ۶۰ درصد میادین و تقاطع های میانه استاندارد نیستند و اغلب خیابانهای شهر کم عرض و بیشتر شبیه کوچه هستند و اینها همه حکایت از سختی و پیچیدگی کار در حوزه ساماندهی ترافیکی شهر را دارد  و البته ‌جای تشکر و‌ قدردانی از اعضای محترم را دارد.

نگارش :سیدسجاد جمالی

کانال تلگرامی صدای میانه اشتراک‌گذاری مستقیم این مطلب در تلگرام

نظر شما

۹۹/۲/۱۰ ۱۷:۱۴

حتما ساکن سرآسیاب هستی!!!!

۹۹/۲/۴ ۱۲:۰۶

تغییر خوب است من میگم یکی دو ماه ضبر کنیم عادت می کنیم این طره های جدید کارشناسی شده است تا ترافیک مرکز شهری کاهش یابد توی همه شهرها اینکا را می کنند ولی ما میانه ای ها همیشه مخالفیم.
برای شهرک اندیشه پل می زنن مغازه داران نامه و طومار امضا می کردند آخه چرا 90 درصد جامعه فدای 20 درصدی میشه
الان قرا ه خ بانک ملی تا چهارراه پایین سنگ فرش بشه مغازه داران رفتن پیش امام جمعه و... آیا مردم میانه فقط اون مغازه ها هستن؟
چرا شهر باید انحصاری بشه

۹۹/۲/۴ ۱۲:۰۰

اشتباهی منفی دادم

۹۹/۲/۴ ۰۹:۵۵

با تغییرات صورت گرفته خودروها جهت رفتن به میدان آزادی یا بازار از طریق خیابان برق و شهید بهشتی تردد می کنند و ترافیک آنجا زیاد شده است

۹۹/۲/۴ ۰۹:۲۳

ترافیک خیابان برق و شمشیری (شهید بهشتی) افتضاح است

۹۹/۲/۳ ۰۹:۰۵

پس چرا نظرات مردم رو چاپ نمیکنید

۹۹/۲/۱ ۱۰:۰۶

چطور شد خیابان بازار دوباره بازگشایی شد
پس بحث سنگ فرش چی شد

۹۹/۲/۱ ۰۸:۳۰

آقای نایبی چرا نظرات مردم را منتشر نمی کنید؟

۹۹/۲/۱ ۰۲:۱۸

ورودی سرآسیاب به بانک ملی اصلأ اصولی و کارشناسی نیست که راه روبستن ومردم مجبورند برای ورودازطرف سرآسیاب به بانک ملی دورقمربزنندوازمیدان نمازدوربزننداین یعنی چه؟

۹۹/۱/۳۱ ۲۱:۴۵

قبلا اون همه هزینه شده تاوانش رو کی میده

۹۹/۱/۳۱ ۰۰:۰۵

ترافیک میدان نماز واقعا افتضاح شده

۹۹/۱/۳۰ ۱۴:۵۳

تورو خدا اون کلیدو بیارید این قفلهارو باز کنیم

۹۹/۱/۳۰ ۰۸:۵۲

سوال از بهداشت درمان میانه آیا میزان الکل موجود در محصول ضد عفونی کارخانه یاسمن میانه بنام ماوی را آزمایش کردید که بدانید چند در صد الکل دارد ؟لطفا به مردم اعلام نمایید

۹۹/۱/۳۰ ۰۸:۳۴

بهترین طرح جمع آوری جدول ها و نصب چراغ راهنمایی انتهای خیابان سرآسیاب به سمت بانک ملی است

۹۹/۱/۲۹ ۱۵:۱۲

بعد اجرا این سازه ها و طرح ها دوباره حذف خواهند شد.تنها راه حل میانه برای حل مشکل ترافیک یا پارک ممنوع کردن خیابان و ساخت پارکینگ هاست یا تعریض خیابان ها.
بستن حدفاصل بانک ملی تا چهارراه پایین برای حالتیست که مسیر جایگزین در نظر گرفته شود که ندارد.
بشخصه خواهشمندم از یک متخصص امر که در شهرداری تهران دارای سابقه ترافیکی است مشاوره بگیرید.قطعا برای کارشناسان شهری هم مفید خواهد بود.حتی میشود یک کارگاه آموزشی ترتیب دهید با متخصص امر که تصمیمات خوبی در کلانشهرها گرفته است
نداستن عیب نیست باید با دید وسیع تری به مسائل نگریست.
بلوک کشی سر آسیاب تا میدان نماز و طرح های دیگه واقعا افتضاح بود و فقط باعث جریمه کردن افراد مستضعف و درآمد دولت شد!!!
عوض اینکه خیابان بسازید و تعریضش کنید آسانترین تصمیم یعنی حذف خیابان را انتخاب میکنید

۹۹/۱/۲۸ ۲۳:۴۵

برخلاف بعضی از شهروندان که از اعمال طرح ترافیکی شهر ناراحتند بنده خوشحالم چون تغییرات لازمه یک پیشرفت است از،طرف دیگر کسی که این طرح را پیاده می کند بیسواد که نیست یک کارشناس است و از سوی دیگر حرف یک شپراست که وقت گذاشته و جلسه گذاشته.

۹۹/۱/۲۸ ۲۱:۰۲

با سلام ‌
بنظرم خیابان شهید مجدی و سرانجام یکطرفه شده و با این محدودیت فقط خروج ماشین ها از سمت بازار و میدان میوه و تره بار را شاهد هستیم و این کار باعث مختل شدن کار مردمی که برای تهیه مایحتاج و کار به بازار می ایند می شود و باید محدودیت به سمت بازار باشد چون میزان مراجعه بیشتر است.با تشکر

۹۹/۱/۲۸ ۱۶:۴۴

این طرح خوبی نیست مسولیین لطفا از کارشناسان داننده کمک بگیرنداز فارغ التحصیلان رتبه برتر نه از تنبلها

۹۹/۱/۲۸ ۱۳:۵۷

کارشناسی نمیشه انجام میدن بعد میبینند طرح اشتباه بود مثل سه راهی گلنگدر در جاده بین الملل میانه به تهران یا میدان روبروی هنرستان شهید غفور رییسی البته کارشناس ..کارشناس نیست معمار ها ی قدیم با سواد 6 کلاسه رو بیاورند بهتر از کارشناس فعلی طرح میده

۹۹/۱/۲۸ ۰۹:۳۶

خيابان سميه يکطرفه شده
متاسفانه نه کسي رعايت ميکند و نه کسي نظارت
جلو ديدگان مامور راهنمايي خلاف جهت وارد خيابان ميشوند
طرف پارک ممنوع خيابان هم که هميشه پر از خودرهاي پارک شده است

۹۹/۱/۲۸ ۰۸:۵۶

مسئولین محترم از وقت و تلاشی که جهت تغییرات یخابانها و میدانها صرف نموده اید تشکر می کنم
سوالی داشتم
1ـ چه کسی پاسخگوی هزینه و زمانی که شهروندان بعلت طولانی شدن مسیرها صرف می کنند و خواهند کرد ، خواهد بود؟
2ـ در صورت شکست طرح ، آیا شجاعت عذرخواهی و جبران هزینه های مردم و بخصوص بیت المال خواهید بود؟

۹۹/۱/۲۸ ۰۷:۴۰

محدودیت بایستی از چهار راه بالا تا چهارراه پایین بشه تا ترافیک شهر حل بشه

۹۹/۱/۲۷ ۱۸:۴۶

پس چرا نظرات رو نمزارید

۹۹/۱/۲۷ ۱۳:۰۵

با سلام:یه مثل معروف که همه میدونن که به شتر میگن چرا گردنت کجه میگه کجا م صافه که گردنم صاف باشه.حکایت ترافیکی شهرماست علاوه بر خیابانهای ذکر شده مشکل در چند نقطه دیگر درسطح شهر نیز وجود دارد مثل انتهای خیابان مطهری یا انتهای خ خانمحمدی پل قوری چای و...... بنظر میرسه یا این تصمیمات رو کسی میگیره که اصلا اطلاعاتی از موضوع ترافیک نداره یا کار انجام شده درسته اشکال جای دیگه است .

۹۹/۱/۲۷ ۱۲:۰۰

وَختی یِریننًن دوران پارتبازلیغینان کارشناس اولدی إلَه بوجور اولار ، پول کی مَردومنَن زورینان آلسالار بوجوردَه حیف میل اولار ، تَزه او کارشناسییَه نَمنَخَدیم هَزینه قویولیب و حق کارشناسی آلینیب ، دادگاه إیستیر چَکه بولارین بوغازلاریننان چیخاردا ، الان صاباح بوریگون تقاطع سرآسیاب بانک ملی نی سوکَللَر ، گورَرسوز باخون

۹۹/۱/۲۶ ۲۲:۳۹

نمی دانم این طرح از تراوشات کدام مغز متفکری بوده خیابانها را به افتضاح کشیده جدول گذاری در تقاطع سر آسیاب و شهید میانجی که با جدول ورود از سرآسیاب به خیابان بانک ملی را مسدود کرده اند بد ترین راه ممکنه بوده که بار ترافیک میدان نماز را خیلی سنگین کرده و مردم را واقعا معذب کرده است بنده خودم امروز سه شنبه ساعت هشت شب از صدقه سر طراح فاضل !!! دقیقا چهل دقیقه در میدان نماز که کاملا قفل کرده بود معطل شدم و شاهد برخورد جزیی چند وسیله باهم دیگر بودم و خدا میداند که مردم کلافه شده از دست کرونا واز آن بدتر بی تدبیری مسولین که همیشه راه آزمایش و خطا را پیش میگیرند و جان و مال مردم را به مخاطره می اندازند چه بد و بیراهی که ثنار مسبب این وضعیت نمی کردند ، گندی را زدند لااقل ماموری هم آنجا نمیگذارند که تا حدودی ترافیک را نظم داده و روان کند ، آقایان معلوم نیست کجا آرمیده اند !!! آقای طراح عذر خواهی را برای چنین وضعیت هایی گذاشته اند !!! قبول کن طرح اشتباه بوده و حالا که گند زدی به آرامش و راحتی مردم !!! بیا همتی کن و مردانگی به خرج بده بقول معروف مرحمت فرما ، ما را مس کن از طلا گشتن پشیمانیم

۹۹/۱/۲۶ ۲۱:۵۸

بیایید با این تغییرات مخالفت نکنیم
میانه نیاز به خانه تکانی ترافیکی داره الان مرکز شهر نه تنها از ترافیک به جان آمده بلکه چهره زشتی هم به این بخش از شهر داده است من پارسال به تاکسیرانی پیشنهاد دادم بیایید ایستگاههای تاکسی را از مرکز شهر برداریم تا مشکل حل شود و الان هم چنین پیشنهادی دارم
1-ایستگاه تاکس های فرهنگیان به خیابان سرآسیاب منتقل شود
2-ایستگاه اندیشه به خیابان بعثت منتقل شود
3-ایستگاه ولیعصر هم به خیابان بعثت منتقل شود(در اینصورت هم تاکسی های اندیشه هم ولیعصر از بعثت از طریق خیابان ارتش تردد می کنند و بار مرکز شهری کم می شود) ولی پارسال مسئول اداره تاکسیرانی به پیشنهاد من خندیدند و گفتند اون م.قع ساکنان اندیشه و ولیعصر به من نفرین می کنند و بلایی سر زن و بچه ام میاد
آیا مسول نباید جسارت کاری داشته باشد؟!
آیا باید ترسوها سر کار باشند؟
4-تاکسی های سایر نظیر شهید مدنی، رجایی،ارشاد و... در خیابان بانک ملی سوار کنند.
ولی کو گوش شنوا
ببخشید، کسیکه ساکن شهرک است باید هزینه رفتن به خیابان بعثت یا سرآسیاب را هم بپردازد نه اینکه موجب ترافیک زشت درون شهری شود. همانطور که در شهرهای دیگر هم چنین قوانینی حاکم است.

۹۹/۱/۲۶ ۲۰:۳۵

اونیکه نمره منفی داده حتما بقال بازاری است که بنفعش نیست 100هزار نفر فدای 10 بقالی بازاری نشه

۹۹/۱/۲۶ ۱۸:۴۰

در این زمینه هم کارشناس هستین؟ به کارتان برسین% ختما" با در نظر گرفتن جوانب امر این تصمیمات گرفته شده

۹۹/۱/۲۶ ۱۸:۱۷

بر اساس اطلاعات رسیده از منابع موثق :

از اوایل هفته آینده از تقاطع دره خرمن بطرف طالقانی بصورت رفت و هم مسیرباخیابان حاج اصغری خواهدبود

همچنین خیابان شهیدمجدی ازطرف آتش نشانی بطرف دره خرمن یکطرفه خواهد شد.

میدان نماز هم اصلاح هندسی انجام خواهدگرفت. 

۹۹/۱/۲۶ ۱۶:۰۸

با سلام
چنانچه در میدان نماز چراغ قرمز در طرفین نصب شود وظعیت تردد مناسب خواهد بود و ترافیگ ایجاد نخواهد شد. همین طور اگر در تقاطع خیابان سرآسیاب و خیابان شهید میانجی نیز چراغ قرمز نصب شود و جدول وسط خیابان حذف شود و خودروها بتوانند از سرآسیاب هم به سمت چهارراه و هم به سمت بانک ملی تردد نمایند نتیجه خیلی مطلوب حاصل خواهد شد.
با تشکر

۹۹/۱/۲۶ ۱۶:۰۶

محدودیت بایستی از چهار راه بالا تا چهارراه پایین بشه تا ترافیک شهر حل بشه اینهم امتحان کنید مردم بد جوری بد عادت شدند تا دم مغازه میوهفروشی میخواد با ماشین بره طاقت 10قدم راه رفتنو نداره ممنون مسولین گوش میکنند

۹۹/۱/۲۶ ۱۵:۵۲

کدوم محدودیت متاسفانه نه تنها محدودیتی اعمال نشده بلکه با یک حرک غیر کارشناسی و بستن را عبوری از خیابان سرآسیاب به بانک ملی صدها برابر بار ترافیکی افزوده شده اگر باور ندارید یه سری به میدان نماز تا حد فاصل خیابان بانک ملی بزنید ببینید چه قیامتیه

۹۹/۱/۲۶ ۱۵:۳۴

خیابان حاجی اصغری برعکس شده از چهارراه تا دره خرمن،بنظر من خوبه اما رانندگان رعایت نمی کنند ولی پیشنهادی که بنده دارم اینه که این خیابون دوطرفه بشه و تاکسی های اندیشه هم بجای این خیابون به خیابون برق منتقل شود یا خیابون بعثت.چرا بعثت چون از طریق خیابان ارتش بتونن برند به اندیشه و بالعکس.اینطوری ترافیک مرکز شهر هم کاهشی میشه

۹۹/۱/۲۶ ۱۵:۳۴

ببخشید این چه محدودیتی هست که از طرف بانک ملی به سمت چهارراه پایین رو بستن ولی ماشینها از سمت چهارراه پایین وارد اون محدوده شده و کارهاشون رو انجام میدن و کسی هم نیست رسیدگی کنه؟؟؟ این محدودیتها اصلا کارشناسی نیستن و باعث ترافیک زیاد در میدان نماز هم شده. به جای جدول بندی از یه چراغ راهنما توی تقاطع سرآسیاب و بانک ملی استفاده میکردن خیلی بهتر و کارآمدتر از این جدول گذاری بود که باعث ترافیک زیاد توی میدان نماز شده.

۹۹/۱/۲۶ ۱۵:۳۱

کاش بجای تقاطع بانک ملی،کل خیابان امام از چهراه آزادی تا چهارراه پایین بسته بشه الان اینطوری بهتره

۹۹/۱/۲۶ ۱۳:۴۵

خیابان کشاورزان هم باید از درمانگاه تامین اجتماعی به سمت میدان معلم یک طرفه شود چون وقتی در دو طرف پارک می کنند از وسط فقط یک خودرو می تواند عبور کند

اخبار روز